lørdag 7. juli 2018

Endelig frisk nok til bytur!

Gro Jeanette på Cafe' Sorgenfri.
Gro Jeanette på Cafe' Sorgenfri.

For noen dager siden foreslo tanten min at vi kunne jo ta en lunsj på Cafe Sorgenfri igjen snart, kunne jeg ha lyst til det? Selvsagt hadde jeg det, men de siste ukene har det jo vært vanskelig å få til noe som helst, ettersom jeg har sittet tre uker i rullestol og ikke hatt det helt store overskuddet heller. 

Jeg sa derfor at jeg måtte se an formen, men at jeg endelig begynte å bli bedre. Og heldigvis, i dag var jeg faktisk klar til å spise lunsj på Sorgenfri, Aker Brygge, og diskutere videre ferieplaner! I går var jeg en liten tur i butikken som en start, for å teste ut hvordan det var å gå på beina igjen. Jeg greide det, men er du klar over hvor støl man blir etter å ha sittet så lenge?

Jeg tok blødermedisin før jeg dro inn til Oslo i dag, det skulle jeg gjøre uansett i dag, men det passet bra nå foran min lille utflukt. Men jo da, jeg var ganske støl i dag på bytur også, og jeg trengte to krykker, men det gikk faktisk overraskende bra! Medisineringen er jo nettopp for å forebygge sånn at det ikke utvikler seg til noe mer.
Nydelig blåskjellmiddag på en fin sommerdag!
Nydelig blåskjellmiddag!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)




Det føltes godt å komme ut blant folk igjen,
og se litt andre omgivelser! Lunsjen i dag besto av Moules Frites; blåskjell à la crème og Pommes Frites for to av oss, samt hvitvin. Den tredje som var med valgte en fiskerett. Det er hyggelig på Sorgenfri, vi har vært der mange ganger med familien. Det var blant annet der de arrangerte slippfest for meg for et par år siden, da hestehistorien min ble utgitt i boken Turen jeg aldri glemmer.

Takk til min tante og min kusine for en flott sommerdag, og en god opplevelse med å komme seg tilbake til sivilisasjonen igjen! 

I morgen har jeg skriveplaner, håper at jeg greier å holde meg til den planen. Og nei da, jeg skal ikke reise noe sted riktig ennå, hvis du lurte på det. Ferieplanene som ble diskutert ute på byen i dag ligger litt frem i tid. Jeg kommer tilbake til akkurat det i senere blogginnlegg. I nærmeste fremtid håper jeg som sagt at det blir en del skriving.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?