lørdag 18. august 2018

Fulgte polarskipet hjem - via TV-skjermen.

Bildet fra TV'en viser  polarskipet Maud på NRK2. Gjengitt av GJN.
Bildet fra TV'en viser
Maud på NRK2.
I dag tror jeg nesten det må bli et innlegg på bloggen i forbindelse med polarskipet Maud. Det er sjelden jeg ser på TV på dagtid. Det er også sjelden jeg omtaler TV-programmer på bloggen, da må det være gode grunner til det. Men i dag viste NRK2 programmet om polarskipet Maud da det kom tilbake til sitt rette hjemsted Vollen der det ble bygget, etter veldig mange år! Det måtte jeg jo få med meg.

Dette var en historisk begivenhet, og jeg burde selvsagt vært i Vollen, som er like ved der jeg vokste opp, og beskuet det hele. Men det passet seg ikke sånn i dag. Som leserne mine vet, er det ofte helsemessige årsaker inne i bildet når jeg ikke får vært med på ting, og jeg forsto det vel sånn at det ikke var så enkelt fremkommelig der på denne store folkefesten. Helt ærlig så er jeg dessuten mest glad i å besøke Vollen når det ikke er store tilstelninger og veldig mye folk.



Men jeg satt i allefall og beskuet det hele på TV, minutt for minutt :-) Jeg ser også at seansen er behørig omtalt i media, blant annet i Budstikka: Nå er polarskuta Maud hjemme i Vollen, i NRK Østlandssendingen; Endelig er Maud hjemme,og i Aftenposten; Folkefest i Asker da Maud kom hjem 101 år etter sjøsettingen.

Jeg har som leserne mine kanskje vet skrevet om flere Vollen-besøk sammen med familien de siste årene, senest Lunsj i Vollen i juni nå i sommer. Se gjerne også fjorårets Lunsj i Vollen - vi besøker gamle trakter! Bildet øverst i saken har jeg fotografert fra min egen TV, og det er viktig å poengtere at det er NRK som nok har rettighetene til det siden det er tatt på denne måten, men jeg håper det er greit at jeg fotograferte TV'en min... NRK hadde jo selv merket alle bildene sine godt, så det er ingen tvil om hvor det kommer fra. Og engasjerte TV-seere er vel bare positivt?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!



--------------------------------------------------------------------------------------------


Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?