fredag 1. mars 2019

Smerter og endrede avtaler.

De dagene som har gått siden mandag da jeg skrev Takk for flotte tilbakemeldinger på  bloggen, har inneholdt mange følelser og litt kaos. For det første ble det mye medisinering, noen ganger flere dager på rad, da blødningen i ankelen min ikke ville slippe taket. Jeg kom meg opp av rullestolen, men har vært avhengig av begge krykkene - innendørs også. Underveis hadde jeg også pådratt meg en blødning under foten.


Tirsdag var Kolonial.no her en tur. Kjenner at jeg er veldig glad for at det fins en sånn mulighet når man ikke får kommet seg i butikken. Styret i borettslaget skulle ut og spise på onsdagen var avtalen, siden vi aldri rakk å ha noe førjulsmøte i desember, og  det senere også har vært utsatt, men nå skulle det endelig bli.

Men som sagt hadde jeg veldig vondt og var helt ærlig usikker på om jeg orket. Men tenkte at jeg ville se annerledes på det etter blødermedisin og en dusj. Da det endelig var utført etter mye om og men, kom det melding om at styremøtet nok en gang var utsatt, til dagen etter. Du aner ikke hvor sinna og skuffet jeg var. Sa det ikke til dem, for egentlig var jeg ikke bra nok den dagen uansett og hadde helt ærlig godt av å ta det med ro en dag til. Men det ble litt for mye styr for ikkeno, hvis du skjønner.

Men jeg konkluderer selvsagt med at jeg kan bli bedre på å stille tydelige krav til det å holde avtaler, nettopp på grunn av helsemessige utfordringer. Det er ikke morsomt at folk må ta hensyn til meg, men noen ganger er det faktisk nødvendig, og da bør jeg gjøre det tydeligere. Jeg synes generelt sett ikke det er artig at avtaler blir endret i siste liten, men når det kreves en del medisinske forberedelser er det ganske kjedelig at alle forberedelser er forgjeves.

Det var selvsagt ekstra ille akkurat da, men likevel. Medisinering må kunne planlegges. Jeg kan ikke alltid bare slippe det jeg har i hendene og løpe ut for å treffe folk som forventer at jeg kan gjøre akkurat som alle andre. Jeg skal spare deg for flere argumenter og frustrasjoner når det gjelder dette temaet.

Hvordan dette gikk til slutt,
kommer jeg tilbake til i neste blogginnlegg.

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg gjerne bloggen!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?