onsdag 14. august 2019

Venninnes femtiårsdag, og litt lite skribentmotivasjon.

Hentet fra flott pyntet festsal  på venninnes femtiårsdag.
Bilde tatt i flott pyntet festsal
på venninnes femtiårsdag.
Jeg er tilbake på bloggen, etter noen dagers pause. Lørdag var jeg i stor 50 års-feiring av venninne som jeg har kjent siden Rosenvilde videregående for tretti år siden! Veldig hyggelig lag og mange gjester. De fleste av dem treffer jeg kun på hennes bursdager og store begivenheter, men dermed også ganske jevnlig. 

Disse bursdagene er blitt en veldig flott sommertradisjon, som jeg gleder meg til hver gang! Godt at jeg ikke var like uheldig som på fjorårets sommerfest, da jeg falt og slo meg og endte opp på Rikshospitalet til slutt! I år gikk det veldig fint med meg, men man lærer av sine feil, og jeg hadde i hvertfall med meg to krykker.

Årets sensommerbursdagsfest bød ikke på det beste været, snarere tvert i mot. Etter middag gikk faktisk strømmen, og det ble sagt at den var borte i hele området. Enkelte sa at det spøkte for kaffen, men strømmen kom fort tilbake, og kaffen kom på bordet!
Bildet er fra et sidebord på festen. Syntes de hadde pyntet fint, med festlige bokstavballonger og annen pynt.



Denne uken synes jeg at jeg stadig har et eller annet konkret jeg må ordne, og sliter litt med å komme meg tilbake til skrivingen og skrivekurset. Mandag var det flere viktige telefoner jeg måtte ta, tirsdag kom det medisinleveranse på døra og jeg gikk litt og ventet på det. Og så videre. Kanskje best jeg skjerper meg litt, ettersom det er nettmøte med skrivekurset snart, og da bør jeg ha gjort det jeg skal først! Håper å finne den roen jeg trenger enten allerede i kveld, eller i morgen. Jeg trenger visst noen dager nå til å komme meg tilbake til skrivingen.

Er du alltid like fokusert på det du skal gjøre, eller hender det at du mister fokuset litt innimellom, du også?



Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 
Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Jeg må nok innrømme at jeg ikke har brukt et eneste minutt på romanen min siden den kom i retur for noen måneder siden. Hadde jo bestemt meg for at en pause bare er bra, men tenkte jo også å redigere litt og sende inn på nytt i løpet av sommeren/tidlig høst. Er på tide å skride til verket, ja! :)

    SvarSlett
  2. Hei! Godt å høre at det er flere som er litt umotiverte innimellom. Men det blir sikkert fart over sakene etter hvert når du har hatt en velfortjent pause, ja! Lykke til!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)