tirsdag 28. januar 2020

Fikk medisinhjelp på årskontrollen.

På det helsemessige plan har jeg hatt en litt dårlig periode når det gjelder det rent stikketekniske nå. Det å sette sprøyte med høyst tiltrengt blødermedisin er dessverre ikke alltid så lett, jeg har flere ganske slitne blodårer som har fått gjennomgå hele livet. I går slet jeg veldig med dette, og måtte til slutt gi opp. 

Da var det jo bra at jeg i dag skulle på årskontrollSenter for sjeldne diagnoserRikshospitalet, jeg skjønte fort at her lå muligheten for meg til å be om hjelp til medisintekniske ting.

Så jo da, jeg tok med meg medisinen og medisinutstyr. Jeg var ganske frustrert da jeg ankom, hadde først en planlagt samtale med legen, som sa at jo da, sykepleieren som jeg skulle snakke med etterpå kunne helt sikkert hjelpe meg med medisinen, samtidig som hun som planlagt skulle ta en blodprøve av meg. Sykepleieren som hjalp meg med sprøyten var en av de som kjenner meg best der, og det var litt greit i akkurat den situasjonen. Stor lettelse å få hjelp til det jeg trengte, og diskutere utfordringene med!

Jeg hadde på forhånd også bekjent mine synder på epost dagen før, og sendt dem en rapport over medisinbruk flere måneder tilbake. Jeg hadde litt å ta igjen, ja... Men nå har jeg i allefall levert, det er det viktigste. Denne gangen var det faktisk en spesiell grunn til at det stoppet opp i føringen av disse skjemaene også, hvilket jeg også forklarte. 


Jeg ser disse oppdateringene ser litt interne ut, men jeg har jo lovet å ta med litt sykdomshistorier også på denne bloggen. Men straks mer om skriving og den kommende utgivelsen, tenker jeg!

Fortsatt fin uke!



 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Tommel opp! Jeg er jo mer interesser i skrivingen din, men fint at du blogger om dette også. Jeg leser det, selv om jeg jo ikke kan kommentere så mye ;)

    SvarSlett
  2. Hei, og tusen takk for svar! Veldig hyggelig, men jeg skjønner godt om du synes det er lettere å kommentere skrivingen, ja! Det kommer snart mer om akkurat det. :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)