torsdag 23. januar 2020

Signert spennende forfatteravtale!

Gro Jeanette Nilsen sender  signert kontrakt! :-)
Gro Jeanette sender 
signert kontrakt! :-) 
Da jeg planla forrige blogginnlegg Utsiktene for mitt skribentår 2020, var jeg ikke forberedt på at jeg skulle få tilbud om å være med på noe veldig spennende innenfor skribentlivet, sånn helt plutselig. Derfor nevnte jeg det kanskje litt brått i siste avsnitt i den bloggposten. Men det får gå.

Som lyn fra klar himmel ble jeg kontaktet av et forlag som hadde et tilbud det ikke gikk an å si nei til! Og nei, det dreier seg ikke om hovedmanuset mitt denne gangen heller. Nå er det snakk om videreutvikling av noe jeg har fått utgitt før, så mye kan jeg vel si. Og akkurat en slik vinkling har jeg ikke vært med på før. Så ja, det er veldig spennende, og en god start på året!

Fremdeles er det enkelte ting jeg ikke har fått helt klarhet i, som blant annet går på når prosjektet skal være helt klart. Det er noe av grunnen til at jeg forsøker å ikke si alt for mye sånn til å begynne med, jeg vil jo ikke at noe skal bli feil. Men det kommer nok mer informasjon etter hvert, og dette føles veldig bra!

Kontrakten er allerede mottatt, signert og ble sendt tilbake til forlaget for noen dager siden. Jeg tok som du ser til og med et bilde av sende-seansen. Dette var en høytidelig stund på Posten, skjønner du! Jeg er sikker på at hun som stod i postskranken syntes det var merkelig at jeg skulle fotografere at jeg sendte et brev! :-) 


Takk for at du følger bloggen min!

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Haha, jeg måtte le høyt av den siste kommentaren din, der :) Hva knipser man vel ikke for sine blogglesere :)

    Men seriøst, dette høres jo veldig spennende ut! Gratulerer! Topp start på året, og jeg gleder meg til å høre mer om dette etter hvert. Stusset litt på at du måtte skrive kontrakt uten å vite noe om deadline? Men kanskje de skal bestemme den sammen med deg?

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar og gratulasjon! Ja, det er utrolig hva man gjør nå til dags for blogg og sosiale medier, men det å sende et brev er vel ikke så vanlig lenger som vi liker å tro…

    Ser av kontrakten at det må skje noe innen en viss tid, ja, men jeg har ikke alle detaljene ennå.

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?