mandag 13. januar 2020

Utsiktene for mitt skribentår 2020.

Utsikt til fine farger, for noen dager siden.
Utsikt til fine farger, for noen
dager siden.
Etter å ha sett litt tilbake på hva jeg fikk ut av skribentåret 2019, vil jeg si litt om hva jeg har som mål for 2020, vi er jo langt ute i januar allerede!


Som jeg fortalte i bloggposten Tilbake til egne tekster nesten på slutten av fjoråret, sendte jeg inn to dikt til en antologi, og fikk tilbakemelding om at svar ville foreligge omtrent i mars. Det er jo ennå en stund til, og jeg håper selvsagt at jeg kommer med, men har vel ikke den store troen på akkurat det. Men det er jo en av de tingene jeg må nevne når det gjelder drømmene for 2020.

Ellers har jeg flere andre planer for i år. Når det gjelder skrivingen ønsker jeg i år å være mer konsentrert om bokprosjektet mitt og min egen skriving for øvrig. Det betyr å ikke å delta på alt mulig annet og skyve skrivingen foran meg, som jeg innimellom har gjort i år. Men vi får se hvor lenge det holder, ettersom jeg har allerede nå har funnet et forfatterforedrag jeg har veldig lyst til å dra og høre på om noen uker. Men på den tiden skal det skje veldig mye annet også, så vi får se hva jeg får til.


Jeg har også et mål om å forsøke å være litt modigere, litt tøffere i skribentsammenheng. For eksempel merker jeg at jeg ofte må gå mange runder med meg selv før jeg tør å poste et personlig blogginnlegg på Facebook-siden til bloggen, og sånn bør det jo ikke være. Eller det å si fra når jeg mener noe om noe i andre sammenhenger, i stedet for å bare godta ting og la meg overtale. 


Alt dette er jo greie mål å ha, men noen ganger skjer det ting man ikke hadde tatt med i betraktningen. For fredag tikket det inn en spennende mail som i høyeste grad har med skribentlivet å gjøre. Jeg har svart på den meldingen, men avventer litt før jeg tør å si noe mer om saken her på bloggen. Jeg må finne ut litt mer om det prosjektet først. Men dersom dette går i orden, vil nok den saken være med å forme mine skribentmål dette året. Mulig at det viktigste jeg skal gjøre i den saken er å ta en endelig avgjørelse, jeg vet som sagt for lite om dette ennå.

Jeg vet ellers om noen småturer og ferieturer som jeg skal på i løpet av året. Det vil jeg komme tilbake til etter hvert. Og bloggen skal selvsagt prioriteres høyt, også i år.



Takk for at du følger bloggen min! 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Høres topp ut å fokusere mer på bokprosjektet ditt! Jeg har selv tenkt å skrive en ny roman i år, alltid spenende å komme i gang for det er jo da man egentlig ser hvor god ideen egentlig var:) Og forfatterforedrag kan vel ikke være forstyrrende? Jeg skulle gjerne vært flinkere til å gå på sånne foredrag eller bokbad, tror det kan inspirere :) Lykke til med årets planer!

    SvarSlett
  2. Hei, ja jeg får prøve å gå på det forfatterforedraget, må se litt på det. Sånt gir veldig ofte ny motivasjon. Ny roman? Hm... det høres spennende ut! Får vel høre litt mer om det på bloggen din etter hvert, tenker jeg :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)