lørdag 16. mai 2020

Tilbake på nett, og endringer hos frisøren.

Sist fortalte jeg at jeg var ganske fornøyd med egen innsats på skrivefronten. Dagene som fulgte, var litt mer moderate. Onsdag gikk det riktignok ganske bra. I Torsdag var hjemmehjelpen min her, og jeg var derfor  litt opptatt med andre ting. Heldigvis var jeg ikke like skeptisk som sist gang for to uker siden, da var jeg veldig usikker på å slippe henne inn i leiligheten i forbindelse med Korona-viruset. Selv om det altså var min faste hjemmehjelp... Jeg hadde jo fått beskjed for en stund siden om at de ikke visste når de kom i gang igjen, men ingen fortalte meg at nå var de på plass igjen, så det kom vel litt plutselig også...

Samtidig med at hjemmehjelpen var her på torsdag,  registrerte jeg at internett var borte. Det viste seg imidlertid at ingenting var teknisk galt hos meg, det var internettleverandøren som hadde problemer, og internett var derfor totalt fraværende i mange timer. Jeg hadde ting å gjøre som ikke krevde internett også da, men likevel. Men utpå kvelden var det endelig på plass igjen. 

Fredag var jeg en tur hos frisøren, og det var jo en interessant opplevelse. På grunn av Korona ble timen bestilt allerede for en måned siden. Jeg fikk et tips fra et familiemedlem som sa at det var lang ventetid, og at hvis jeg ville ha time før 17.mai burde jeg bestille med en gang. Det var helt riktig, så takk for tipset! Jeg hadde ikke vært hos frisøren siden rett før femtiårslaget mitt, så det trengtes virkelig!

Det var mange spesielle tiltak rundt frisørbesøket denne gangen.  Annen hver frisørstol var avstengt, og det var i det hele tatt få personer tilstede i salongen, både når det gjelder personale og kunder. Det var ikke mulig å lese blader, drikke kaffe og sånt som man ofte gjør når man sitter der. Det var i det hele tatt en spesiell opplevelse å være på kjøpesenter igjen, det var satt i gang mange interessante, og sikkert gode tiltak, som håndsprit, avstandsregler og så videre. Veldig interessant og lærerikt å oppleve dette.

Dagen i dag har det vært en litt sånn altmuligdag. For å forsøke å gjøre ferdig enkelte ting, for eksempel denne bloggposten, som dessverre har blitt liggende halvferdig noen dager... 

Og ellers; Jeg ønsker alle en riktig fin 17.mai! Den blir nok litt spesiell i år, men likevel... Vi får prøve å gjøre det beste ut av det...!


Takk for at du følger bloggen min!

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Ja, mye som er annerledes for tiden. Jeg er i feriehuset mitt, og siden jeg har vært isolert her en stund, er jeg vel den eneste som får slippe inn hos mine gamle foreldre. En søster handler for meg sånn at jeg skal være 100% isolert ellers, altså hakket verre enn i Oslo hvor jeg ihvertfall kan gå i butikken. I morgen blir det også spesielt, ja, men siden jeg ikke pleier å være her på 17. mai blir det helt sikkert en fin dag likevel, til tross for svært begrenset program. Ha en fin feiring!
    PS: Og gratla med vel overstått stor dag, husker ikke om jeg har fått med meg det tidligere :)

    SvarSlett
  2. Hei igjen! Jo, takk for det. Jeg feiret ganske stort i februar, og sånn som det ser ut, ble kanskje det den siste ordentlige festen i år...?! Interessante tider, dette her. Det høres hyggelig ut med 17.mai-feiringen din, da. Greit med en avveksling fra det vante, sikkert.

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?