søndag 17. mai 2020

Flott 17.mai 2020, og litt usikkerhet.

Champagne på  verandaen!
Champagne på
verandaen!
Jeg er hjemme igjen etter 17.mai-feiringen 2020 hos tanten min på Lilleaker. Som hvert eneste år de siste årene, for eksempel Syttende mai 2017, hvis jeg skal nevne noe. Dette er blitt en ordentlig fin tradisjon, og det er så koselig! I år var det imidlertid flere ting som gjorde årets sammenkomst spesiell. 

Korona-viruset har selvsagt mye av skylden. I tillegg ble tanten min operert midt under Korona-epedemien, så ting har skjedd raskt nå. Jeg var derfor ekstra glad for å se at hun var sitt gamle jeg igjen på 17.mai. Det var veldig hyggelig at vi fikk til å møtes i år også, til tross for alt som har skjedd.

Været var fint, men kaldt i Oslo denne dagen. Det kom et par regnskurer, men ikke da vi var ute på verandaen, der vi fikk servert champagne, og hvor vi også sang nasjonalsangen, som det var blitt oppfordret til fra TV og radio nå på denne spesielle nasjonaldagen. Min kusine sendte meg et filmklipp av dette spesielle kulturelle øyeblikket nå i stad, men jeg skal ikke legge ut det på bloggen, tror jeg tror ikke alle de medvirkende vil like det. Selv synes jeg det bare var artig, og ettersom en av de som var tilstede har sunget i kor i mange år og har god greie på den slags, var det slett ikke ille.


Vi var alt i alt åtte personer til bords, ofte har vi vært enda flere ved denne syttendemai-lunsjen. I tillegg kom halvparten senere i dag enn oss andre, den ene hadde meldt at hun ikke kom før til kaffe. Sistnevnte hadde bestilt en stor, flott marsipankake fra bakeren, hvor det sto navnet til tanten min, skrevet med glasur. Utrolig flott!


Spennende  syttendemai-bord!
Spennende
syttendemai-bord!
Det var forresten også noen som spurte etter hvordan det går med skrivingen min, og jeg blir litt satt ut, jeg da. Er ikke så vant til å snakke så mye om egen skriving, annet enn skriftlig, eller hvis det gjelder noe som allerede er utgitt. Eller eventuelt med andre skribenter. Men det gikk i allefall tydelig frem at dette var folk som hadde lest om det på bloggen min. Jeg er ofte litt usikker på hva jeg skal svare da, jeg. Vil jo ikke si for mye heller, føler at det er lettere å snakke om andre ting enn uferdige manuskripter...

Jeg tar gjerne i mot tips, hvis noen sitter på oppskriften på hvordan bli bedre på å snakke om egne prosjekter... Jeg burde kanskje tenke over at sånne spørsmål kan komme, men jeg synes det er vanskelig likevel...




Takk for at du følger bloggen min!

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)