lørdag 2. januar 2021

Et par bøker jeg leste i 2020.

Jeg har ikke for vane å skrike ut om bøker som jeg har planer om å lese i nærmeste fremtid. Grunnen er for det første at jeg for tiden prioriterer egen skriving, og har også lett for å begynne å lese en bok og så legge den fra meg igjen, og da tar det ofte lang tid før jeg fortsetter. Og derfor må jeg starte å lese helt fra begynnelsen igjen... Men jeg tenkte jeg skulle nevne et par bøker jeg leste i 2020, som er skrevet eller illustrert av folk jeg kjenner:


- Siw Cathrine Christiansen: Forfatter av Skriv den boka. Jeg har som tidligere blogget, begynt å lese Skriv den boka flere ganger tidligere også, og leser den sent fordi jeg noterer ved siden av, samtidig som jeg har gått på skrivekurset. Jeg synes det er godt å kunne bla tilbake og lese en sånn bok for skribenter om igjen når det trengs, og ta det i mitt eget tempo. Jeg har gått på skrivekurs hos Siw, og også truffet henne i virkeligheten.

- Tannfeens magiske hjem, (barnebok), av Tonje Mølsted Kristoffersen, og illustrert av Frøydis Veronica Rasmussen. Jeg kjenner illustratøren, og ga også bort den samme boken (altså et annet eksemplar) i julegave til noen barn jeg kjenner. Se eget blogginnlegg: Bokomtale: Alvheim - Tannfeens magiske hjem.


Jeg har lest mer enn dette, men tenkte at jeg ville dra fram noen forfattere og medvirkende som jeg kjenner fra før.

(Dette blogginnlegget er korrigert og re-postet i senere tid.)


 Takk for at du følger bloggen min! 


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?