lørdag 26. desember 2020

Jeg valgte annerledes lille julaften.

Borddekorasjon 1. juledag.
Borddekorasjonen fra
middagsselskapet 1. juledag.
Her ble det visst litt for hektisk, ettersom jeg ikke har blogget på en uke! I begynnelsen av denne uken hadde jeg et par kaffebesøk her hjemme med litt gavebytting for å forberede julaften.  Det gjaldt venninnebesøk av naboen den ene dagen, og et par familiemedlemmer dagen etter.

Vanligvis er det en tradisjon å feire lille julaften hos familie her i Oslo, men siden det skulle skje så mye senere i julen, valgte jeg for første gang å bli hjemme den dagen. Jeg følte for å ta det litt med ro, og på grunn av koronasmitte skal man jo ikke være så veldig sosiale, og samles så mange for tiden heller. 

Vanligvis synes jeg det er veldig travelt i julen, fordi det er juleselskaper flere dager på rad. Derfor valgte jeg som jeg gjorde, og jeg angrer ikke på det. Litt uvant å være hjemme lille julaften ja, men jeg mener fremdeles at jeg valgte rett. 

Selve julaften ble feiret i Vestby som vanlig, og jeg overnattet til neste dag. Veldig hyggelig! Og siden jeg ikke har bil lenger, ble jeg hentet av et familiemedlem. Dagen etter ble jeg kjørt hjem igjen. Jeg er veldig glad for at de hadde mulighet til det. 

Vi skulle i et 1. juledags familielag senere på kvelden, men det var godt å komme seg hjem en tur først, og siden det laget vi skulle i var i Oslo, kunne jeg bruke tt-taxi dit om ettermiddagen. 

Dette var dessuten samme sted som jeg skulle vært lille julaften, derfor synes jeg ikke at det gjorde så mye at jeg hoppet over den ene sammenkomsten, når jeg skulle til dem et par dager senere uansett. Jeg følte at i annerledes-året vi har vært i ganske lenge nå, går det an å endre og tilpasse litt etter hva man orker å være med på. Men det var veldig hyggelig å være der 1. juledag! 

Jeg syntes de hadde pyntet bordet så fint, så jeg legger ut bilde øverst i saken. Kanskje jeg skrøt litt for mye av bordpynten, for det endte i hvertfall med at vertinnen sendte med meg det største lyset i midten hjem... :-) 

Jeg vil legge til at jeg prøver innimellom å ikke være så konkret når jeg nevner personer i de litt mer personlige blogginnleggene mine, men jeg er ofte litt usikker på om det er greit for dem at jeg nevner dem eller ikke, derfor forsøker jeg å pakke dem litt inn. 

Jeg kunne godt tenke meg å høre hva andre synes om denne måten å gjøre det på. Hva synes andre bloggere, eller hva synes de som delvis blir omtalt, eller dere som leser?

 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)