torsdag 14. oktober 2021

Fridag fra manus, telefonprat og litt forefallende.

Sist skrev jeg litt om skriveplanene videre, når jeg en gang er i havn med boken min. Men først blir det altså fremdeles litt manusjobbing, men mye av det er finpussing. 

I dag tok jeg meg en liten pause fra selve manuskriptet. Innimellom trengs det, både for å få en avveksling, og få gjort unna litt andre ting. 

Jeg har kastet ut sommerens tomatplante, den var ferdig med jobben sin for denne sesongen. Enda var det mange tomater igjen, jeg plukket 15 små, røde tomater før jeg ga planten fri. Jeg hadde også en lang telefonprat med ei venninne fra blødermiljøet i kveld, veldig koselig!

Hva annet har jeg gjort de siste dagene utenom skrivingen? Jo, jeg har blant annet ringt og endret på en tannlegetime. Jeg sier til dem stadig vekk at de ikke må gi meg time så tidlig på morgenen fordi jeg må rekke å ta forebyggende blødermedisin før en tannlegetime, som jeg har snakket om i tidligere blogginnlegg. Men tror du de husker det? Nei da. Men nå er det i allefall endret, og jeg er fornøyd!

Jeg håper manusskrivingen er på plass igjen i morgen.

 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Livet må være mer enn kun skriving. Ofte er det i pausene vi finner løsningene på utfordringer i teksten vi skriver på. Ønsker den en skinnende ny skriveuke :)

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for svar, Augusta! Ja, jeg finner ofte løsningen på skrivespørsmål akkurat når jeg holder på med helt andre ting :-) Flott ny skriveuke til deg også!

    SvarSlett
  3. Den tomatplanten har vel blitt en fast tradisjon hos deg? Synes sånn er gøy, og når du kan høste såpass mange tomater er det sikkert også verdt den jobben det medfører underveis. Hjemmedyrkede tomater smaker best! :) Har du forsøkt å så egen plante? Tomatkjernene kan spire, men vet jo ikke om det gjelder alle sorter.

    SvarSlett
  4. Hei! Ja, tomatplanten har vært tradisjon i mange år. Det blir ofte mye tomater, og de 15 jeg nevnte var liksom bare toppen av det hele, har spist mye tomater i hele sommer. Innimellom kan det faktisk bli litt mye, så akkurat nå er det greit med litt "ferie" fra tomater :-)

    Jeg har ikke prøvd å så egne fra bunnen av nei. Men en gang kjøpte jeg en plante hvor det ikke var kommet kart en gang, og syntes jeg gikk hele sommeren og ventet... Men enig i at det er noe spesielt ved hjemmedyrkede tomater!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)