tirsdag 23. november 2021

I gang med å bytte fastlege.

Jeg har vært veldig fornøyd med han som har vært fastlegen min i mange år. Det er grunnen til at jeg ikke har byttet, for jeg kunne fint ha funnet et fastlegekontor litt nærmere mitt bosted. Det er andre grunner også, til at jeg har utsatt dette, og i dag er jeg glad jeg ventet. 

For noen år siden skrev jeg et blogginnlegg om min fastlege. Men nå er det jo engang sånn, at ingenting varer evig. 

For et par uker siden fikk jeg brev om at fastlegen min hadde sluttet, og gått av med pensjon. Og legekontoret hadde tildelt meg en ny fastlege. Men fordi jeg lenge har tenkt på å bytte legekontor, har jeg nå satt meg opp på venteliste hos en annen. Det var ikke spesielt lang venteliste hos han i forhold til hos mange andre fastleger, så jeg er jo spent på dette. 

Nå pleier ikke jeg å være den som renner dørene ned på fastlegekontoret. Men det er viktig å ha dette i orden. Og det er alltid spennende hvordan fastlegen forholder seg til bløderdiagnosen, selv om vedkommende ikke trenger å ha så mye med den å gjøre, da akkurat det som tidligere nevnt blir ivaretatt på aller beste måte andre steder. Men fastlegen må selvfølgelig være informert.

Dette med fastlegebytte er også et av de praktiske gjøremålene jeg tenkte på i et tidligere  blogginnlegg, selv om jeg ikke nevnte det med klare ord. Jeg syntes det var litt tidlig å si noe om det akkurat da, fordi det var mye som ikke var helt klart ennå. Nå ser det litt bedre ut, men jeg er ennå ikke helt i mål. Dette har vært en sak som måtte prioriteres høyt den siste tiden.


 Takk for at du følger bloggen min! 

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)