fredag 1. juli 2022

Mye skriving, og litt om gjenbruk av gamle tekster

Det kjennes godt at jeg endelig er ordentlig på plass med skrivingen igjen, etter min skrivepause  i forrige uke. Nå er det gjennomgang av manus atter en gang. Det har dessverre ikke blitt tid til noe særlig annet, skrivingen har første prioritet for tiden. Eller fremdeles, kan vi vel si. Og juli har det visst også blitt, du verden! Jeg skal ha meg litt ferie etter hvert også, men først er det mer skriving.

Innimellom titter jeg litt på hvilke gamle innlegg som plutselig dukker opp igjen på listen over hva dere leser av bloggposter. Det kan være ganske interessant. Det varierer veldig, også i forhold til årstid. De siste dagene har jeg for eksempel fått flere treff på eldre bloggposter om veps og vepsebol.

For noen år siden hadde jeg jo et digert vepsebol på verandaen min, derfor Krigen mot vepsebolet. Jeg ser at det er jo nøyaktig ni år siden, og nesten helt i starten av bloggen min. Tiden går! I tillegg ser det ut som folk liker mitt lille vepsedikt, eller nærmere bestemt limerick; Naboens veps, som ble trykket i lokalavisen Nordstrands blad året etter, i august 2014. Det er gått noen år i mellomtiden, kan vi kanskje si...

Det var kanskje litt utenfor tema, men ikke for det; vepsestikk er da helserelatert, og diktet faller  innunder egenprodusert litteratur. Jeg har heldigvis ikke pådratt meg vepsestikk i år, ennå i hvertfall. Hva med deg?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?