onsdag 26. april 2023

Deltatt på hyggelig Damenes helg 2023.

Fra foredragssalen,
Thon Hotel Arena.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Sist helg var jeg på den årlige sammenkomsten Damenes Helg på Thon Hotel Arena med bløderforeningen igjen. Det var dette jeg antydet i blogginnlegget Mye manusjobbing igjen for en liten stund siden, da jeg sa at det skulle skje litt mer enn bare skriving om ikke lenge.

Både fredag og lørdag hadde vi et nydelig vårvær, hvor vi, hele atten damer, kunne sitte ute på den solfylte verandaen og kose oss med et glass vin. Men som vi pleier hadde vi jo også en del  program, med flere interessante foredrag både lørdag og søndag.

Her nytes en god dessert
etter middagen på
Thon Hotel Arena.
En tur i hotellets basseng fikk jeg også tid til sammen med noen andre på lørdagen. Jeg var kanskje litt for ivrig, for jeg fant fort ut at det var lurt å sette blødermedisin om kvelden, for å være sikker på at det gikk greit å stå opp neste morgen!

En utfordring jeg hadde denne helgen, var at jeg har følt meg veldig sliten. Jeg tror det må ha blitt litt mye manusjobbing før jeg dro, og i så fall er det jo helt selvforskyldt. Jeg er nok litt for lite flink til å ta pauser.

Flere av kveldene satt jeg oppe til langt på natt for å prøve å gjøre meg ferdig det jeg skulle. Jeg er redd dette gikk litt utover hva jeg orket i helgen også.

Ellers så kan jeg jo skylde på at jeg ble sliten av svømmingen. Men det var veldig hyggelig med damehelg, som jeg hadde sett frem til lenge!

Fordi jeg har hatt litt lite ork til annen skriving enn manus, sa jeg nei takk til å referere fra årets hotellhelg i medlemsbladet denne gangen. Den jobben tok heldigvis ei av de andre damene. Jeg får komme sterkere tilbake til den jobben en annen gang, når jeg har litt mer tid og ork. Det er jo noe helt annet å skrive en artikkel til et blad enn å lage en bloggpost som dette.

I det siste har det nesten bare vært manuskriptet mitt som har stått i hodet på meg, sånn er det bare. Men jeg håper og tror at jeg nærmer meg innsending, og jeg er ikke fullt så sliten lenger. Håper at du som leser har en fin uke!


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Heier på å prioritere bokmanus når du kjenner på at du har nok med det ! Følger jevnlig med her inne selv om jeg sjelden legger igjen kommentar, spennende å følge skrivereisen din selv om jeg ikke kjenner deg personlig. Forrige uke leste jeg “Egne steder” av Kristin Valla, anbefales, du skriver jo også mye i et eget rom har jeg forstått! Synes også det er interessant det at du prioriterer rydding (ref ryddekurset du skrev om for noen år tilbake, husker jeg) mye oppigjennom og merker positiv effekt på skriveflyt- kan du fortelle en gang hvordan du går frem kanskje? Når du kaster eldre manusversjoner feks- hvor mange endringsversjoner beholder du? Benedicte

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo Benedicte! Så hyggelig med lang og interessant kommentar fra deg, og at du titter innom innimellom! Takk for boktips! Jeg googlet boken og leste en artikkel om den, hørtes veldig interessant ut! Interessant det du sier om rydding og bokmanus. Jeg sparer på en del for å kunne bla tilbake. Jeg kan si noe om det i en bloggpost etter hvert. Vet jeg slettet noen blogginnlegg om rydding for en stund siden fordi enkelte av dem ikke hadde så mye med skrivingen å gjøre. Følg gjerne bloggen!

      Slett
  2. Jeg synes det å rydde/fjerne distraksjoner er veldig relevant for skriving jeg, på den måten at man får mer overskudd mentalt til skriveprosjektet! Det være seg fysiske gjenstander, ubesvarte mail, kundereklame i samme innboksen hvor man også har skriverelaterte mailer, tidligere manusversjoner eller annet. Leser med glede gjerne om manusversjonslagring ved en anledning,ja! Benedicte

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, helt sant! Viktig å rydde vekk andre prosjekter og andre ting som ikke skal prioriteres akkurat nå. Bare synd når man har flere ting man gjerne skulle gjort på en gang. Men fokus er viktig!

      Slett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)