søndag 3. desember 2023

Julenissene er heiagjeng!

Det har blitt desember, og jeg tenkte jeg ville vise deg den ivrige heiagjengen som sitter her på skrivebordet og passer på at jeg arbeider med det jeg skal, altså manuskriptet mitt! Veldig hyggelig med en heiagjeng, da!

I fjor hadde jeg noen få av dem på skrivebordet. For noen år siden satt de i sofaen, men nå har de rykket nærmere, for å følge med på hva jeg arbeider med! Grånissen passer på at jeg ikke skriver noe som er feil, mens englene sitter der for å passe på meg og er klare til å trøste meg. Sånn i tilfelle jeg skulle få negative signaler fra forlag, redaktører eller andre, eller hvis jeg skulle få helt skrivesperre. Og når en sitter mye og skriver, kan det jo like gjerne være litt hyggelig på skriveplassen?

Kanskje du synes dette blogginnlegget er litt barnslig. Men det er litt gøy å gjøre noe personlig ut av julen, alt trenger vel ikke å være like alvorlig?

I dag er det første søndag i advent. Håper at du koser deg i førjulstiden! 

Julenissene er heiagjeng!
Julenissene er heiagjeng for manuskriptet mitt!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

 Takk for at du følger bloggen min! 



 -------------------------------------------------------------------------

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Artig med hjelpere på hjemmekontoret :) Jeg har vel noen år tenk å julepynte litt på skrivebordet, men vanligvis blir det med tanken, ev bare ett rødt lys eller noe enkelt. Generelt er jeg ikke så veldig julete anlagt, men har da greid å samle opp noen esker med pynt likevel. I dag skal jeg ha ryddesjau og middagsgjest, og planen var å kanskje starte julepyntingen så smått. Nisser på hjemmekontoret må nok vente litt, men nå ble jeg i alle fall inspirert til å komme i gang! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for kommentar! Ja, det er hyggelig å pynte til jul, og også gøy å lage litt moro ut av det og knytte det opp mot skrivetemaet. Må jo benytte anledningen, for det er tross alt ikke så ofte nissene får komme ut av juleskapet :-)

      Slett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?