mandag 3. juni 2024

Leste dikt i flott bryllup på Geilo!

Klar for sommerens happening! (Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Klar for sommerens happening! 
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)

Sist helg var super, og litt av et eventyr, med mange spennende opplevelser. Lørdag første juni var jeg gjest i min kusines bryllup.

Festlighetene ble holdt på Vestlia Resort på Geilo, så hele helgen gikk med til denne seansen, inkludert biltur med familie, med  avreise 31. mai. Jeg var en av de som skulle holde tale, så litt smånervøs var jeg også.

Jeg skal ikke gå så detaljert inn i alt sammen, og skal ikke sette inn bilder av noen andre  tenkte jeg, men det var virkelig flott helg også værmessig. Ok, litt regn fredag da, men etterpå var det veldig flott! Vi var mange gjester, det kom folk fra både Oslo, Bergen og andre steder. 

Endelig fikk jeg brukt den fine rosa kjolen min, om jeg skal si det selv. Jeg fikk den i gave i en annen anledning for noen år siden, men jeg synes den er litt for fin og spesiell til helt vanlige bursdager. Den passer heller ikke så godt i julen, fordi den er rosa og ganske sommerlig. Men nå kom den endelig til sin rett igjen!

Det ble mange flotte taler utover kvelden, jeg synes det er spennende å høre hva familie og nære venner av de som giftet seg har å fortelle. Jeg hadde også skrevet et dikt til brudeparet som jeg hadde rammet inn og leste opp for forsamlingen. Jeg synes det å lese foran publikum er litt nervepirrende, og spesielt nå som det var så mange folk jeg ikke kjente, i tillegg til alle fra familien. Men nettopp derfor er det jo også ekstra spennende å hive seg utpå!

Og hvordan syntes jeg selv at det gikk med opplesningen? Tja... Jeg var litt nervøs til å begynne med, som sagt. Dessuten hadde jeg tenkt å starte med å presentere meg kort som kusinen til bruden, men det ble gjort av toastmasteren, og da snublet jeg litt i ordene til å begynne med, men jeg kom inn i det igjen. Det ble også tatt videoopptak av meg da jeg leste, men det skal dere få slippe å se her!

I forrige blogginnlegg nevnte jeg noe litt kryptisk om at jeg holdt på med noen skriveoppdrag, og diktet mitt var et av dem. Altså, det var min egen ide, men jeg hadde en følelse av at noen i familien håpet at jeg kom til å skrive noe til denne dagen. Jeg var på forhånd også litt spent på helgen på grunn av blødningen jeg hadde i håndleddet nettopp. Veldig glad for at det ordnet seg i tide!


Søsteren min tok noen bilder av meg da jeg leste, og jeg kan jo sette et av dem her på bloggen. Vi var litt uheldige med at heisen sto den dagen vi skulle reise hjem, men det er sånt som skjer. 

Jeg har flere hyggelige planer senere i sommer, men det skal vel noe til at det overgår denne  spesielle og eventyrlige helgen. Veldig glad for å få være med på dette, det var en flott opplevelse!

Gro Jeanette Nilsen leser selvlaget dikt.
Gro Jeanette Nilsen leser
selvlaget dikt.
(Foto: T. Moltzau)


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Takk for at du følger bloggen min!

#grojeanettesdikt #skribentliv #familie #reise 

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven. Bildene mine kan heller ikke brukes til noe uten tillatelse.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for at du har skrevet så flott dikt til min datters - og din kusines bryllup! Det ble satt STOR pris på!
    Klemmer fra brudens mor 🌹❤️

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Så koselig at du likte det, og takk for sist! Og takk for kommentar her på bloggen! :-)

      Slett

Har du noen tanker om dette blogginnlegget?