fredag 28. mars 2014

Flott kurs for kvinner med blødersykdom.

Kvinnekurs på Rikshospitalet.I går, torsdag 27. mars var jeg som tidligere forespeilet på Kvinnekurs arrangert av Senter for sjeldne diagnoser, på Rikshospitalet, for kvinner med blødersykdom. Jeg må innrømme at jeg var spent ja.

Men så utrolig flott kurs, og så hyggelig å se så mange kjente fjes! Min venninne fra Bergen var der, og flere av dem jeg tidligere har truffet på "Damenes helg" på Hankø Fjordhotell og Spa, og andre blødertreff. Min tidligere lege, han som var legen min gjennom hele oppveksten og enda lenger, var der og holdt et veldig fint foredrag.

Sykepleierne på Senter for sjeldne diagnoser var også til stede og holdt foredrag. En representant for sykehusapoteket fant man også blant deltakerne. Men det jeg syntes var ekstra artig, og som satte en spiss på det hele, var at ei av de jentene jeg traff på et kvinnekurs i 1999 som ble holdt på gamle "Institutt for blødere" på Vestli også deltok på kurset. Det var jo supergøy, henne hadde jeg ikke sett på femten år!

Det var i det hele tatt veldig mye hyggelige folk, gode og interessante foredrag og lunsj fikk vi også, pluss litt å bite i senere på ettermiddagen. Legg merke til at jeg ikke nevner personnavn her bortsett fra meg selv. Stedsnavn ja og beskrivelser, men ikke gjenkjennbare personer.

Etter kurset drakk bergensvenninnen min og jeg kaffelatte i kafeteriaen på "Riksen", og ble senere stående og prate med henne jeg kjente fra 1999. Den langveisfarende bergensvenninnen skulle ikke ha flybussen før klokken ti, så det var mye tid å ta av, men selv var jeg dødssliten på slutten og måtte hjem og hvile ut... Men til tross for det fant vi ut at dette måtte vi gjøre oftere. Hjelp. Men dette var en utrolig hyggelig, dag!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------


Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg, se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)