onsdag 18. februar 2015

Overrasket med ny fremgangsmåte på medisinutstyr.

Blødermedisin i ny utgave!
Sist fortalte jeg på bloggen min om feil på medisinutstyr og at jeg ikke fikk tatt den medisinen jeg skulle. Jeg sa at jeg skulle ta en ny om kvelden, men det ble ikke noe av. Siden jeg kun hadde en pakke igjen og ikke noe akutt akkurat da, valgte jeg å vente til jeg hadde fått nytt medisinlager i hus. Just in case. Skummelt å slippe opp for medisiner, jeg må si jeg har litt småangst for det med denne sykdommen.

Det gikk greit å vente altså, det var jo bare snakk om en dag. Og medisinene kom utpå formiddagen, de. Null problem så langt. Og med det trodde jeg at utfordringene var over.


Jeg så imidlertid på de nyankomne medisineskene at selv om det var riktig medisin jeg fikk fra sykehusapoteketRikshospitalet, var disse eskene mindre enn de gamle. Ellers var de helt like, kun litt mindre. Nei da, det var ikke meg som blingset. Det viste seg at selv om innholdet i selve medisinen heldigvis var det samme, så var utstyret som fulgte med både endret og redusert. Blandingsutstyret, det vil si det man skal blande de to små flaskene med pulver og oppløsningsvæske med var endret helt, så her var det bare å ta frem den heldigvis medfølgende bruksanvisningen. Så langt alt greit, jeg fant ut av det. Men så videre da. Det har alltid fulgt med både sprøyte, desinfeksjonsservietter og nåler. Det gjør det tydeligvis ikke lenger. Ut i fra det skjønner jeg jo at innpakningen kan gjøres mindre, ja! Men så da? Jeg har riktignok litt utstyr liggende, men mye av det er litt gammelt og utgangsfristen som står på er i noen tilfeller passert.

Jeg tenker at dette skulle jeg likt å vite litt om på forhånd. Da kunne jeg vært forberedt. Hm... Selv om jeg har fått beskjed om at hvis jeg trenger mer utstyr kan det bestilles som tillegg til medisinpakkene ja. Men hittil har det vært helt unødvendig, mer som en kriseløsning. Utstyret har jo fulgt med automatisk i hver eneste pakke, men nå altså plutselig bråstopp...
Det går greit med det utstyr jeg har en periode altså, og jeg er enig at det er fint å få brukt opp utstyr som er blitt liggende og samlet seg litt opp hjemme, hvis man har dette.


Desinfeksjonsservietter for eksempel har jeg mye av. Men resten av utstyrebeholdningen må jeg ta en titt på, kjenner jeg. Får vel ta kontakt med apoteket eller Senter for sjeldne diagnoser etter hvert når det begynner å knipe for alvor, da.


Men ja, jeg har som sagt ennå den ene pakken fra den forrige beholdningen igjen. Tenkte jeg måtte prøve ut dette nye systemet før jeg brukte opp det gamle helt. Tror det er lurt, og så tar jeg resten av den gamle beholdningen neste gang da. Jeg fikk i allefall i meg dagens dose, den jeg egentlig skulle hatt i går. Og det var tross alt det viktigste for denne dagen.


Nå ble det mye internt medisinprat, men det er som sagt helt i tråd med en del av bloggtema :-)
Håper at du henger med :-)



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)