mandag 13. april 2015

Identitet og egen sykdom.

De siste dagene har jeg fortalt mest om vanlige ting, i forbindelse med alt fra blogging til familiesammenkomster. I dag er det mandag, jeg sitter med skriving og manusarbeid. Men jeg greier ikke å la være å titte innom bloggen i dag heller!

Som jeg har nevnt tidligere, blant annet i bloggposten Å kaste seg ut i bloggverdenen - og å føle seg hjemme var det i veldig store deler av livet mitt, utrolig vanskelig å snakke om min egen  kroniske blødersykdom. Det skjedde nok en endring da jeg var nærmere 30 år, men det skulle ytterligere fem år til før jeg greide å identifisere meg med egen sykdom fullt ut. Det var et par år etter at jeg ble uføretrygdet. Jeg greide da endelig identifisere meg med blødersykdommen, ja, men å snakke om den? Nei. Kun unntaksvis.



Ikke før ganske nylig ble det mer naturlig for meg. Jeg vet at flere synes at dette er litt rart, kanskje også de som vet på ordentlig hva sykdommen innebærer. Men alle er forskjellige, og jeg følte meg som tidligere nevnt veldig annerledes i oppveksten enn vennene mine og de jeg hadde rundt meg til daglig. Mye av årsakene ligger nok der, selv om jeg jo har vært inne på en del andre ting på bloggen i forbindelse med oppveksten min tidligere som er relevant her.

Jeg vet i grunnen ikke om jeg bør si så fryktelig mye om det på nåværende tidspunkt, men jeg har hørt fra et blad som kanskje kan være interessert i å publisere noen av bloggpostene mine. Jeg har ikke helt oversikten enda, kun en foreløpig henvendelse, så jeg kan ikke si stort mer enn det akkurat nå. Men jeg synes i allefall det ser veldig interessant ut!


I den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle komme med et tips til både dem og til nye lesere; For å forstå bloggen min bedre, ta en titt på mitt aller første blogginnlegg Dagbok på nett? Jeg tror det er et godt sted å starte!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)