torsdag 28. mai 2015

Takk til Falck for hjelp med bilen i dag!

Da vil jeg bare få takket redningsbilen fra Falck, som fikk hc-bilen min til å innse (for en stund i alle fall) at bakdøren normalt skal være lukket. Veldig hyggelig kar som hjalp meg, forresten!

Jeg hadde vært ute med bilen og handlet, og det skjedde heldigvis ikke før jeg hadde parkert hjemme. Jeg lurer på om bilen følte seg ensom, og at den ikke ville at jeg skulle forlate den, og at det var derfor den begynte å tulle med bakdøren? Uansett fikk jeg absolutt ikke lukket bakluken. Jeg må kanskje forklare for nye lesere at dette er en Mercedes Vito, en bil med rullestolheis (selv om jeg heldigvis ikke har hatt så mye bruk for heisen som jeg trodde jeg skulle) den gangen bilen var ny i 2007. Men uansett da, jeg har hørt et verksted si tidligere at problemet ligger i at rullestolheisen presser på bakdøren, og at det er det som skaper problemet. Det er ikke spesielt hyggelig, skal jeg si deg. Plutselig kan jeg høre et knepp fra bakdøren, og da skjønner jeg at jeg må finne et sted å stoppe umiddelbart, for å sjekke. I dag åpnet altså døren seg helt, og ville absolutt ikke la seg lukke igjen. Jeg er litt lei bilproblemer nå, gitt...


Men klart at det kunne vært verre, det kunne skjedd midt på veien, eller når jeg sto parkert et annet sted. Måtte bare la bakdøra stå der, vidåpen noen timer, jeg gikk inn i leiligheten fordi det ble kaldt og sitte sånn, og lettere å få ringt også, ettersom jeg skulle ringe flere bilverksteder for å høre hva jeg skulle gjøre. Først det verkstedet i Oslo som jeg bruker til vanlig, og deretter verkstedet i Drammen som har litt mer ekspertise på den type hc-biler, og hvor ekstrautstyret ble satt inn da bilen var ny. Jeg må nok si jeg i perioder registrerer at jeg savner min gamle bil, en liten Opel Corsa, (1994-modell). Det var en god venn, men jeg slet veldig de gangene jeg skulle ha med meg en sammenleggbar rullestol!


Jeg hadde familiebesøk akkurat da problemet oppsto med min nåværende bil i dag, og det var ikke noe gøy å dra inn mamma i bilproblemene mine. Takk til henne for moralsk støtte! For sikkerhets skyld måtte det begynne å regne også når bakluka stod åpen et par timer. Riktig så trivelig. Men det var tross alt ikke vinter. Takk for det!


Jeg hadde planer om å bruke ettermiddagen og kvelden på artikkelen jeg skriver, men den er omtrent ferdig altså, bare litt finpuss gjenstår. Men jeg har vært litt sliten og drittlei i ettermiddag, får se om jeg får gått løs på artikkelprosjektet mitt litt senere i kveld når jeg har fått samlet litt mer inspirasjon.


Har du bil, og i tilfelle; Oppfører den seg pent?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?