torsdag 5. november 2015

Litt tidlig ute med juleforberedelser?


Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men selv er jeg veldig glad i julen. Ja, det vet du kanskje fra før, hvis du har fulgt med på mine oppdateringer om både juleboken Desember og tidligere års julefeiringer. Jeg skrev en gang et blogginnlegg om Jul i mine tekster, for å oppsummere litt.
Jeg har ellers ofte kost meg stort ved å lese andres julehistorier også, noe jeg fortalte om på bloggen i blogginnlegget Jul i barnelitteraturen tidligere.

Og ja, det er sikkert mange som synes det er tidlig, men i dag har jeg fått hengt opp de rødrutete kjøkkengardinene mine, som jeg bruker i julen! Altså, det er ikke julenisser og annet julemønster på dem, da hadde jeg helt klart ventet litt til. Men nettopp det at de er litt nøytrale med røde og hvite ruter, gjør at det er greit å henge dem opp litt tidlig. Tusen takk til mamma som hjalp meg med å få dem på plass!

Jeg har ikke begynt med så mye mer når det gjelder førjulssysler altså, synes jeg må begynne litt forsiktig så ikke alle rundt meg får sjokk, hehe. Hva mer har jeg gjort, tro? Jo, jeg har kjøpt meg dagbok-kalender for 2016. Men den gjelder jo fra nyttår og ikke jul, da. Men vi kan si det er en førjulsgave til meg selv. Jeg bestilte dagboken Min tid 2016 fra Bokklubben, og det var fra den samme serien som den almanakken jeg har i år. Er fornøyd med den, godt tips hvis du trenger julegave til deg selv eller andre :-)

Har du tenkt på julen ennå?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Ja, det er jo like greit å være tidlig ute med det som ikke er aller mest julete - greit at du venter litt med nissepynt og sånn :) Jeg har faktisk kjøpt fem julegaver allerede, og så tidlig pleier jeg ikke å være. Det skyldes at jeg reiser vekk i år, så det meste må ordnes i litt god tid. Jeg skal blogge snart om det - det er litt spennende :)

    SvarSlett
  2. Oi, nå ble jeg nysgjerrig, hehe. Ja, du får holde oss andre bloggerne orientert :-)
    Godt det ikke bare var meg som har begynt å tenke jul, da!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)