tirsdag 19. juli 2016

Godt å være tilbake hos hestefolket!

Beitet nedenfor
Oset Høyfjellshotell.
Kjære leser!

I skrivende stund sitter jeg på
Oset Høyfjellshotell på Gol og blogger litt. Jeg må si det er stort å være tilbake på det hotellet jeg besøkte så mange ganger sammen med rytterfølget fra Hemsedal Hestesenter for mange år siden, men best av alt er at min tante og jeg fikk det til å klaffe med et besøk på det tidspunktet rytterfølget er på dette hotellet!



Tenk at dette ble så vellykket, og vi ble tatt så godt i mot! Ekstra gøy er det selvsagt akkurat i år, den første sommeren etter at historien min om hesteferie ble utgitt. Vi er jo ikke en del av rytterfølget, så vi er her litt mer som tilskuere og kjører vårt eget løp, men likevel er det så artig, fantastisk å prate med ridelederne igjen, de prater til oss som om vi var her i fjor også! 

Vi reiste hjemmefra i går morges, men det føles lenge siden! Veldig koselig kveld i går, og i dag har vi sett på hestene, samt badet i bassenget her på hotellet. Nå er dusjen unnagjort, kjolen tatt på og vi tar det litt med ro før vi skal spise middag. Dette har jo gått over all forventning!

Jeg vet det høres voldsomt ut, eller høres ut som reklame, men det å komme tilbake til rytterfølget selv om det ble uten hest, har vært noe jeg har tenkt på i mange år, faktisk har det stått veldig langt opp, kanskje øverst, på listen over "Dette må jeg gjøre før jeg dør!" Selv om jeg altså ikke har tenkt å ta kvelden riktig enda! 

Men dette var altså så gøy, og vi har jo ikke dratt hjem enda. Riktig fin kveld videre!

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Så gøy! Jeg mistenkte nok dette da du hintet om en ferietur tidligere, ja. Jeg har aldri deltatt på sånn rideskoleopplegg, eller andre tilsvarende aktiviteter knyttet til et bestemt sted, men er ikke vanskelig å forstå at det er moro å være der igjen. Sikkert nye hester og instruktører, men også sikkert noe å kjenne seg igjen i. Du får nyte oppholdet og samle gode minner!

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for kommentar! Jeg kom hjem i ettermiddag, og det kommer sikkert mer om dette etter hvert, men dette er ikke vanlig rideskole, men en rundtur til hest fra hotell til hotell, som både barn og voksne kan melde seg på, også om man ikke har noe særlig erfaring med hest. Man deltar i det tempoet som passer best, enten kun vanlig gange, eller man kan øke til travgruppa eller galoppgruppa alt ettersom.

    Det var faktisk et par gamle hester som jeg husker fra før, men ellers var jo de fleste nye. Det er imidlertid de samme flotte turlederne som driver dette ferietilbudet (i tillegg til noen nye medhjelpere, ja), og det er utrolig artig at de husker gamle ryttere så godt! Nå skal jeg roe ned litt, så får vi se om det blir litt mer blogging etter hvert. Fortsatt fin kveld!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)