fredag 29. juli 2016

Hyggelig sommerbursdag for venninne.

Flott takpynt på restaurant
Mahayana Asian Dining.
Kjære leser!

I forrige blogginnlegg
sa jeg at jeg hadde litt på programmet denne helgen. Vel altså, i dag er det fredag, og det var i dag jeg siktet til. Men fredagskvelden hører jo med til helgen, den også, ikke sant?


Bursdagen til venninne An er en selvskreven sommerhappening
I år ble invitasjonen sendt ut via arrangement på Facebook. Restauranten var den samme som i fjor; Mahayana Asian Dining . Da jeg meldte fra om at jeg ville delta, fikk jeg et spørsmål fra årets arrangør, om jeg kunne sende en invitasjon videre til Sarita også, siden han ikke hadde hennes adresse eller telefonnummer. An skulle jo ikke vite noe om dette hemmelige bursdags-arrangementet!

Jeg tenkte i mitt stille sinn at det var jo ikke sikkert Sarita hadde mulighet til dette på bare noen dagers varsel. Men jo da, jeg fikk svar nesten med det samme, og da jeg bekreftet svaret, ringte hun tilbake til meg.

Vi spiste nydelig bursdagsmiddag og jeg tenkte at det var egentlig veldig hyggelig at de hadde valgt den same restauranten som i fjor. Det er et fint sted, og ganske sentralt i Oslo er det også. Hele 16 personer var vi, med både familie og venner. Utrolig hva man kan få til midt på sommeren!

Bursdagsgave med
en invitasjon i.

Gaven jeg hadde med til An ble godt mottatt. Det var en ganske vanlig gave egentlig, øredobber og håndkrem. Imidlertid var det kortet jeg hadde laget i stand jeg var mest spent på om hun ville like. Det var et ganske raskt laget kort, hvor jeg hadde limt på noen bilder fra felles opplevelser, og skrevet en hilsen. Kortversjonen er at jeg i kortet inviterte henne med på et arrangement jeg skal delta på om en stund. Det ville hun gjerne, og det så ut som tidsplanen passet også. Du som leser
bloggen min skal snart få høre mer om disse planene, her beveger vi oss inn mot emnet litteratur.

Da vi kom ut av restauranten, hadde det begynt å regne. Noen av gjestene hadde takket for seg like før, og nå gjorde jeg det samme. Da jeg meldte meg på, sa jeg at jeg nok ikke kom til å bli med videre etter restauranten. Det har rett og  slett med helsen min å gjøre, og ryggproblemene jeg har hatt i tre måneder. Tenkte det var bedre å stoppe i tide enn å overdrive og dermed bli dårlig igjen. Det gikk ganske fint i dag altså, men jeg syntes det holdt. Noen av de andre skulle fortsette festen et annet sted, etter at jeg hadde fått tak i en taxi.


Til slutt vil jeg ønske deg som leser en riktig god helg :-)



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)