onsdag 2. november 2016

Jeg er visst omtalt i ny bok!

Kjære leser!

For en tid tilbake 
antydet jeg et nytt bokprosjekt som jeg hadde kommet med i. Men den gangen var jeg veldig usikker og valgte å ikke si så mye om det på bloggen på det tidspunktet, rett og slett fordi jeg ikke visste så mye.



Dette er en helt annen slags type bok enn Turen jeg aldri glemmer som jeg var medforfatter i sist, den nye utgivelsen er så vidt jeg har forstått en bok av mer intern karakter. Boken er en slags historiebok, og utgivelsestidspunkt / lansering er nå straks i november. Det er sikkert blitt en fin bok, og kanskje ganske nostalgisk. Navnet til forfatteren og de ansvarlige rundt prosjektet tenkte jeg å komme litt mer tilbake til senere.

Jeg er kun omtalt og muligens også avbildet i denne boken, men jeg er ikke medforfatter slik jeg var på det forrige prosjektet. Det jeg selv eventuelt har skrevet her er nok svært gamle ting som hentes opp fra glemmeboken. Hjelp...  :-) Det som har med meg å gjøre, er ettersom jeg har hørt utdrag fra en gammel artikkel / intervju av meg for mange år tilbake, og muligens et bilde eller to som heller ikke kan kalles nye. Mulig at noe mer er nevnt, men det har jeg ikke tilstrekkelig oversikt over ennå.

Det er som du skjønner mye rundt dette prosjektet jeg ikke vet så mye om. Jeg vet for eksempel ikke så mye om selve utgivelsen, men jeg har forstått det sånn at boken trykkes på trykkeri og utgis privat, uten at jeg kan si det hundre prosent sikkert. Jeg har helt ærlig ikke villet mase. Vurderte å sende en mail for å høre litt nærmere om detaljene, spesielt med tanke på denne bloggposten, men lot det være. Mulig at jeg er litt smånervøs for dette, hehe... Så da nevner jeg det heller uten å ta med stort om tema i denne omgang. Det jeg kanskje kan si, er at jeg ikke sendte inn bidrag helt av meg selv til selve boken. Jeg fikk en mail, der jeg ble spurt om jeg ville delta og om de kunne få bruke tidligere materiale. Veldig hyggelig, da!
Jeg får uansett snart svar på spørsmålene mine, så jeg kommer tilbake til det. Jeg må nok innrømme at jeg er litt spent på den boken, ja... :-) Kanskje mange av mine gjetninger eller tolkninger viser seg å være fullstendig feil? ;-)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei, så spennede! Det er jo ganske artig når en kan bidra uten å egentlig jobbe for det selv, at andre tar initiativ og ordner det hele. Og ikke minst at andre finner det du sa for lenge siden verdifult nok for boken. Supert! Eneste er vel at du ikke har kontroll på innslaget, men så mye som du er med på så er det vel like før du dukker opp både her og der, og da forsvinner jo nødvendigvis muligheten til å ha 100% oversikt og kontroll :)

    Jeg hadde forresten selv en litt rar opplevelse i vår da noen takket meg for tips jeg hadde gitt i et ukeblad, uten at jeg visste om noen sak der. Sannsynligvis var det en sak NTB gjorde for et par år siden som ble gjenbrukt, og det kunne jo ikke leserne vite.

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for det! Jeg har jo egentlig holdt på litt med disse tingene som muligens dukker frem, men det er en stund siden, ja.

    Ja, helt enig i at det er spesielt når man får kommentarer man ikke forventer om ting man innbilder seg at alle andre har glemt for lengst :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)