tirsdag 21. mars 2017

Nostalgisk diktbok med tilhørende smykkeskrin:-)

Kjære leser!

I anledning Verdens poesidag som er i dag, tenkte jeg at jeg ville dele noen minner om en av mine tidligere diktbøker. På bildet ser du to skatter fra oppveksten, som jeg faktisk har enda, selv om ikke alt er i bruk lenger. Den røde diktboken er helt full av håndskrevne dikt, og jeg har tilsvarende versjoner av den i andre farger, blant annet blå, gul og grønn.

Et annet sted på bloggen har jeg fortalt om diktbøkene mine som jeg brukte flittig i oppveksten og litt oppover i voksen alder, til å skrive håndskrevne dikt i. Noen år senere fant jeg et tilsvarende smykkeskrin i samme farge og mønster som denne ene boken. Jeg hadde i grunnen nok smykkeskrin, det var kun det at det var samme stilen og fargen som diktboka som fikk meg til å kjøpe det!

Dette var tydeligvis ikke så veldig gjennomtenkt, men de var jo litt søte sammen, da. Dette er veldig mange år siden, det er alt jeg har å si til mitt forsvar. Et hyggelig minne er det uansett!

Riktig fin poesidag til alle :-)

PS: Les gjerne også Opprydding i diktarkivet - det trengtes!, som jeg skrev for en god stund siden.



Diktbok og smykkeskrin!
Nostalgisk diktbok med tilhørende smykkeskrin :-)

#grojeanettesdikt 

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. God morgen Gro Jeanette
    Ha en bra dag

    SvarSlett
  2. Hallo Kari, så koselig overraskelse med en hilsen fra deg på bloggen! Jeg ble glad for den :-) Ha en riktig fin dag, du også! :-)

    SvarSlett
  3. Tak og i lige måde, Gro Jeanette. Selvom det nu er en dag siden. Jeg beundrer dig, at du har skrevet i hånden i alle de fine bøger. Og siden du var lille. Digtning må betyde meget for dig. Jeg har læst nogle af dine. Og jeg holder af dem.
    Jeg har læst lidt tilbage i din blog: Uf, så synd du måtte miste din hjemmehjælper. Jeg forstår, hvor sårbar du har følt dig. Sådan et menneske er man tæt på, på en anden måde end med mange andre mennesker. Og man kommer til at holde af hinanden. Og så er du sårbar, når du er syg og afhængig af hjælp. Og: du har jo klaret det stærkt. Seje kvinde. Jeg håber, situationen med hjemmehjælpere bliver ligesom du ønsker den, fremover.

    Alle bedste ønsker for dig, på denne flotte forårs dag i nord,
    Fra Laila




    SvarSlett
  4. Hallo, Laila,
    Og tusen takk for veldig hyggelig hilsen! Ja, jeg liker å skrive dikt, selv om det også går litt i perioder. Noen ganger skriver jeg flere om gangen, og andre ganger blir det mer blogging og annen skriving.

    Det med hjemmehjelpen var litt skuffende ja, men det kommer som regel hjemmehjelpere når det skal likevel, men jeg vet aldri på forhånd hvem som kommer lenger. Det er godt det er hjemmehjelp jeg har og ikke hjemmesykepleie, da hadde jeg nok vært enda mer frustrert... Jeg hadde hjemmesykepleie etter en operasjon for mange år siden, og er glad jeg vanligvis ikke er riktig så syk! Det var veldig hyggelig å høre fra deg igjen!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)