lørdag 23. februar 2019

Venter på publisering og samler løse tråder.

Det er lørdag, og kanskje på tide å samle løse tråder. I mitt blogginnlegg Grugleder litt til prosjektslipp sa jeg at prosjektet jeg har deltatt i vil slippes denne helgen her. Ut i fra det jeg har fått opplyst, er det i morgen søndag som er dagen for dette. Jeg skal legge det ut på bloggen når det kommer. (Hvis jeg tør!) Men akkurat den dagen har jeg litt å drive med, så det kan kanskje ta litt tid. Og som jeg vel sa er jeg litt spent fordi dette er en litt annen måte å gjøre det på enn jeg er vant til.

I det samme blogginnlegget sa jeg at jeg hadde planer om å lese litt i vinterferien, og til en forandring har jeg faktisk lest en hel bok siden da! Ok, så er det en ryddebok, men det er ikke noe bare-bare, skal jeg si deg! Jeg har lest boken "Ryddeyoga" av Nina Wolther, som også drev ryddekurset jeg gikk på et helt år, et kurs jeg fremdeles er tilknyttet. Jeg fikk repetert mye fra kurset, og ryddet litt også! Jeg begynte på boken tidligere, men begynte om igjen nå siden det var en stund siden, og jammen fikk jeg lest den ferdig!

Du tenker kanskje at dette ikke har så mye med verken skriving eller helse å gjøre, men rydding og rot påvirker deg mye selv om du kanskje ikke er klar over det. Vi er ofte flinke til å finne unnskyldninger for hvorfor vi vil beholde ting; "Jeg vet jeg ikke trenger den lenger, men, den har jo vært med meg halve livet... Ok, jeg skal nok kvitte meg med den, men må  tenke på det en uke til først..." Nei, kast den nå! He he. Det blir også sagt at hvis du er flink til å få utdaterte ting ut av huset, blir det bedre plass til andre ting. Ikke bare fysisk i huset, men også i hodet, etter som man da har tatt et valg og sluppet det man har gått og lurt på skal-skal ikke over lengre tid. Har du lest en ryddebok noen gang? Da vil du sannsynligvis se at også rydding faktisk kan være inspirerende!


I mellomtiden så du kanskje at jeg hadde lagt inn et annet blogginnlegg, Har fått meg powerbank! som jeg tenkte var litt relevant for skribenter, men også for andre. Siden det har blitt litt lite blogging denne uken, tilbakedaterte jeg det blogginnlegget litt, så innleggene blir litt jevnere fordelt.


Ellers så sliter jeg litt med en vond ankel, men håper at det løser seg etter hvert, jeg gjør jo det jeg skal med å følge opp sykdommen med medisiner. 

Vi høres, da!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg gjerne bloggen!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)