torsdag 21. mars 2019

Litt om å få puslespillbrikker på plass.

Førpåskeblomst på  kjøkkenbordet mitt.
Førpåskeblomst på
kjøkkenbordet mitt.
Jeg har hatt noen dager nå hvor jeg har vært tilbake i skrivemodus, og det har kjentes godt. Ikke bare i min egen skriveboble, men jeg har også fulgt med på noen live-sendinger med skrivekurs. Bloggen har dessverre måttet vente litt. Og bildene mine som jeg fortalte om, de har kommet i posten.

Det helsemessig tekniske jeg snakket om har ordnet seg. Det har gått bra siden da, og det er selvsagt en stor lettelse. Jeg var helt ærlig litt usikker på å legge ut det blogginnlegget, fordi jeg tenkte at det kanskje ikke var spesielt egnet for sarte sjeler. Men som jeg har vært inne på før, når jeg skriver om de temaene jeg gjør, må jeg jo kunne ta med litt om medisinering også. Jeg har vært litt delt på dette og i tenkeboksen, derfor har det tatt litt tid.


Den nye rullestolen fra hjelpemiddelsentralen kom for noen dager siden, så akkurat det prosjektet er i boks. Godt med ting som ordner seg og puslespillbrikker som faller på plass! Jeg synes det ofte er mange løse slike, og sånt tar det gjerne litt tid å få orden på. Og akkurat det irriterer meg litt, fordi det stjeler for mye tid og krefter, og får oppmerksomheten min bort fra skrivingen. Men sånn er det nå engang. Håper på litt mer stabilitet fremover. I dag var hjemmehjelpen min her en tur, og det var både hyggelig og nyttig.

Førpåske-blomsten på bildet er en hilsen fra moren min. Da jeg fikk den for noen dager siden hadde den ikke sprunget ut enda. Også været utenfor vinduet mitt viser (altså når ikke persiennen er nedtrukket som på bildet!) at det til slutt ble ordentlig vår i år også, og det er jo hyggelig!


Takk for at du følger bloggen min! 

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Spennende med sånne webinarer eller livesendte kurs, som du har deltatt på. Gjaldt det spesielle sjangre eller skriveteknikker, eller? Satser på at du blogger litt om det senere :)

    Flott med påskeliljer, jeg har tenkt å rote fram litt påskepynt i helgen. Det er jo lenge til påske, men da reiser jeg sannsynligvis bort, og siden påsken jo er så sen i år, skader det vel ikke med litt pynt allerede. Jeg jobber bra med manus for tiden, ikke lenge før jeg er i mål nå!
    God helg!

    SvarSlett
  2. Heisann! Ja, det fins mange webinarer og sider man kan følge. Jeg ser av bloggen at jeg nok ikke har vært så konkret, og nevnt enkelte ting litt for generelt ja. Det har nok ikke vært så gjennomtenkt, akkurat det, ting har gjerne blitt nevnt i forbifarten. Må se litt nærmere på det der, ja! Takk for tipset! Flott at du jobber bra med manus!

    Når det gjelder sjangere og skriveteknikker, er det vel informasjon å finne innenfor mange temaer, vil jeg tro.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)