fredag 12. april 2019

Brilletrøbbel før påske...

Rett etter at jeg kom hjem fra helgeturen i Lillestrøm sist helg; Damenes helg 2019 med FBIN var jeg så uheldig å ødelegge brillene mine. Det vil si, jeg bøye den ene brillestangen kraftig, da jeg skulle hindre dem i å falle på gulvet og stoppet dem i siste liten mot bordet. Og jeg skjønte fort at det ikke gikk an å selv å bøye dem tilbake. Jeg bestilte time hos optikeren ganske raskt, for jeg skjønte jo at her trenger jeg hjelp. I tillegg var det noen år siden jeg har vært hos optikeren, så jeg trengte sikkert en time der uansett. Jeg har faktisk tenkt på det flere ganger. Da jeg traff en av mine venninner i går og fortalte om brillene som var ødelagt, lurte hun veldig på hva slags heisatur jeg hadde vært på!

Mens jeg ventet på optikertimen, forsøkte jeg å bruke brillene som var ødelagt, men den ene stangen var veldig bøyd og gnagde sånn inn i huden at jeg var redd for å pådra meg en blødning bak øret. Det er ikke sikkert at ikke-blødere kan forstå at dette kan være noe problem, men det kan det altså fort bli, tror jeg har vært inne på den type tema på bloggen tidligere. 

Heldigvis hadde jeg et par andre briller i tillegg, som er mer vanlige briller til TV-bruk og så videre, greit å ha noe å bytte med, selv om det var vanskelig å lese med dem. Men dette kunne jo gått mye verre! Jeg var glad jeg ikke hadde nye briller da uhellet skjedde!

Nå har jeg vært på optikertimen min, og det gikk veldig bra. Mine nye briller er ikke klare før over påske, men de gamle brillene gikk det heldigvis fint å rette opp, og de fungerer bra så lenge! Påsken er reddet! :-)

Håper på mye skriving i påsken! Riktig god palmehelg! 



Takk for at du følger bloggen min!

-------------------------------------------------------------------------------------------- 
Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hallo, kjipt med brilletrøbbel! Jeg brukte briller før, så jeg kan jo relatere til dette. Og det høres ikke behagelig ut med gnagende brillestang, uavhengig av status som bløder. For en del år siden tok jeg sånn laseroperasjon som gjorde meg brillefri, og det har jeg aldri angret på. Så er det bare solbrillene som kan ødelegges, men koster det heldigvis ikke så mye å erstatte om uhellet er ute :)

    God påske!

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for svar! Ikke så moro med sånne uhell nei, bare glad det gikk så bra som det gjorde! Har jo ikke hentet de nye brillene enda, da. Men det ordner seg over påske!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)