mandag 15. april 2019

Ser du den røde tråden gjennom blogginnleggene?

Jo da, jeg er klar over at ikke de siste blogginnleggene mine ved første øyekast har fremstått så samlende, men heller litt av alt. Samtidig er det enkelte fellesnevnere som gjør at de henger sammen likevel. 

Øyehelse som jeg skrev om sist i blogginnlegget Brilletrøbbel, er viktig for skribenter og forfattere. Øyehelsen er dessuten veldig viktig sett i sammenheng med blødermedisinering og det å kunne sette sprøyte med medisin selv og slippe å reise på sykehus hver gang. Og medisiner man trenger i det daglige som jeg også skrev om nylig er også vesentlig, selv om dette har jeg jo skrevet om noen ganger og kunne vel hoppet over, ja. Så jeg trenger ikke å lenke det opp igjen her. Vurderte faktisk å slette akkurat det innlegget fra bloggen, men, tja. Det kan kanskje få lov til å stå. 

Damenes helg har jeg riktignok også skrevet om hvert år, men det er et av de temaene jeg synes jeg må ta med litt om på bloggen, som skaper litt innhold. Det er gjentakende hvert år, men likevel aldri helt det samme. Derfor innlegget Hjemme igjen, etter super Damenes helg 2019.


Apropos innhold; Jeg ble i løpet av et prosjekt jeg var med i for en stund siden, faktisk litt positivt overrasket over noe som jeg for noen år tilbake har litt lunkne erfaringer fra, og det er jo bra! Man skal ta med seg alle positive erfaringer, har jeg hørt! Jeg følte faktisk at jeg hadde kommet meg et langt steg videre, og samtidig trådt et godt stykke ut av komfortsonen min.


Som leserne mine sikkert vet, prøver jeg å ha en rød tråd gjennomgående gjennom både helseinnleggene og skribentinnleggene her på bloggen. Noen ganger går det greit, andre ganger treffer det ikke helt. De siste årene har jeg lagt mye av skrivingen min opp mot helse og blødersykdommen, og trekker med meg den røde tråden gjennom blogginnleggene på den måten. Andre ganger er jeg mer opptatt av helt annen skriving, som dikt eller artikler, for eksempel. 

I bloggverdenen blir mye av veien til mens man går, og det synes jeg er spennende, selv om man selvsagt kan planlegge og tilrettelegge noe. Og som jeg også hørte et sted; Det er spennende å leve, for da får man vite hvordan det går.

Riktig god påske! Og takk for at du følger bloggen min!



 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?