mandag 15. juli 2019

Makulerings-oppgradering på skribentkontoret!

Makulering av eldre manusversjon.
Makulering av eldre
manusversjon.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
I et blogginnlegg fra noen år tilbake, skrev jeg om min lille manuelle makuleringsmaskin. Jeg sveivet i det vide og det brede, og fikk temmelig vondt i armen, og til og med en blødning i skulderen! Nå har jeg nettopp fått meg en vidundermaskin; En stor, elektrisk makuleringsmaskin!
Jeg trengte kun en plass til å sette den samt en stikkontakt, og vips! Plutselig har jeg makulert flere sider på en gang! Og det kun ved å trykke på en knapp som lyser grønt når maskinen er slått på! Dette var noe annet enn den lille manuelle makulerings-greia jeg hadde for en stund siden! Gjett om jeg ble glad!

Det var noen som ikke trengte denne doningen lenger, og som gjerne ville gi den til meg! Snille folk, jeg vet det! Og ikke bare det; De kjørte den hjem til meg også! Ok, så hadde jeg jo bedt dem på lunsj samtidig, men likevel! Jeg har selvsagt allerede prøvd vidunderet. Da jeg visste de skulle komme, samlet jeg sammen noen papirer som jeg uansett skulle kaste. Så fikk de vist meg hvordan det skulle gjøres!

Og dette gikk som en lek, makuleringsmaskinen var virkelig sulten! Nå er det slutt på å spare på eldre versjoner av manuskripter fordi jeg ikke tør å kaste dem i papirsøpla, eller ikke orker å drive med manuell makulering av et og et ark! Inne i skapet under er det en pose som tømmes når den er full. Eller tidligere, hvis jeg føler for det!


Takk for at du følger bloggen min! 

-------------------------------------------------------------------------------------------- 
Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?