tirsdag 8. oktober 2019

Vurderte å bytte fastlege, men...

Som jeg tidligere har fortalt om, har jeg vært veldig fornøyd med fastlegeordningen min. Likevel har jeg innimellom vært inne på tanken å bytte fastlege, rett og slett for å få den ordningen litt nærmere mitt bosted. Jeg har vært litt frem og tilbake på dette. Men nå har jeg bestemt meg.

Jeg fikk fastlegeordningen min der jeg bodde før, så det hadde sikkert vært muligheter for å finne noe nærmere. Og så er det jo sånn da, at flere av de gangene man trenger fastlegekontoret, er nettopp ganger man ikke føler seg helt pigg og det hadde vært greit med kort reisevei.

Før jeg reiste til Spania i september var jeg som jeg fortalte en tur hos fastlegen fordi jeg trengte noen tabletter til ferieturen min. Fastlegen var som vanlig veldig behjelpelig og hyggelig. Forut for dette hadde jeg også vært inne på nettet og sjekket litt rundt når det gjelder fastlegekontorer som ligger nærmere og hvilke muligheter jeg hadde. Veide for og i mot, og fant ut at jeg sikkert ikke ville finne noe bedre enn det jeg allerede hadde.

Spania-turen min i år var fantastisk, og det hadde den ikke vært dersom jeg ikke på forhånd hadde fått hjelp av fastlegen. Tablettene jeg hadde fått var helt eksemplariske, de gjorde jobben. Ingenting kunne ha fungert bedre. 

Jeg sitter igjen med litt dårlig samvittighet over at jeg i det hele tatt kunne tenke på å bytte fastlege bare for å få det litt nærmere, når jeg er så fornøyd som jeg er. Som kjent vet man hva man har, men ikke hva man får.

Så lenge fastlegen min er i den jobben, kommer jeg til å bli der jeg er. Hva hjelper det om jeg får noen kilometer kortere reisevei, dersom jeg får en fastlege jeg slett ikke er fornøyd med? Dette er ikke noe mer å tenke noe på, og jeg er glad jeg har kommet frem til en endelig og riktig konklusjon!


Hva tenker du om temaet? Er du fornøyd med fastlegeordningen din?


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?