torsdag 13. februar 2020

Flott foredrag om Anne-Cath. Vestly i anledning jubileet!

Nydelig, spesialdesignet  marsipankake i anledning  Anne-Cath. Vestly's 100-års-jubileum!
Nydelig, spesialdesignet
marsipankake i
anledning
Anne-Cath. Vestly's

100-års-jubileum!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Jeg har tenkt på det lenge, at jeg måtte forsøke å få med meg foredraget som Jo Vestly skulle holde på Deichman Bøler i formiddag. Dette ble arrangert i anledning barnebokforfatter Anne-Cath. Vestly's 100 års-jubileum. Det var helt vårlig ute, ikke iskaldt som det pleier på denne tiden av året. Perfekt til å finne på noe spennende!

Før jeg dro tenkte jeg at kanskje jeg skulle ta med meg Anne-Cath-permen min, der jeg har samlet alle brevene og kortene fra da jeg brevvekslet med barnebokforfatteren for mange år siden, samt særoppgaven jeg skrev om hennes forfatterskap da jeg gikk på videregående. Jeg har alt på et sted - like greit det. Og tenk om noen er interessert i å titte? Så jeg tok den med. 


Det var utrolig mye folk som var kommet for å høre Jo Vestly fortelle om kunstnerfamilien han har vokst opp i, og om Anne-Cath. Vestlys liv og forfatterskap. Du aner ikke hvor fornøyd jeg var med at jeg hadde valgt å ta turen, og for at jeg tok med meg ACV-permen min! Det var flere som ville snakke med Jo etter foredraget, og det fikk jeg også, dette vil jeg huske som en utrolig hyggelig prat. Og jo da, han ville gjerne se på noe av det jeg hadde tatt med meg i permen, og jeg fikk til og med lov til å be noen ta et bilde av oss, da jeg spurte. Og siden det var en fotograf til stede, så spurte Jo henne om hun ville gjøre det. 

Det er forresten nettopp kommet en ny biografi om Anne-Cath. Vestly nå i anledning hundreårsjubileet. Boken som er skrevet av Agnes-Margrethe Bjorvand er beregnet for barn, men kan helt sikkert fint leses av voksne. Jeg har faktisk tenkt å kjøpe den, jeg også, men har ikke kommet så langt ennå. De hadde selvsagt stilt boken ut på biblioteket, men jeg tror ikke  man kunne få kjøpt den der. Alle, i hvertfall mange, av Anne-Cath's bøker var selvsagt også trukket frem på biblioteket for anledningen. Her var det ikke mye som manglet, det måtte i så fall være Anne-Cath selv... Synd at hun ikke fikk oppleve dette, men du verden så flott arrangement!

Øverst i blogginnlegget ser du forresten den flotte spesialdesignede marsipankaken som ble servert oss gjestene for anledningen, med kaffe til.



Veldig hyggelig prat med Jo Vestly  på Deichman Bøler, i anledning  Anne-Cath. Vestly's 100 års-jubileum.
Gro Jeanette Nilsen i hyggelig prat med Jo Vestly
på Deichman Bøler, i anledning
 Anne-Cath. Vestly's 100 års-jubileum.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Takk for at du følger bloggen min! 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?