onsdag 8. april 2020

Skrivekurs og annerledes-påske.

Påsketullipaner  fra familien.
Påsketullipaner
fra familien.
Mandagskvelden var det skrivekurs pr. nett igjen. Jeg hadde sendt inn et par avsnitt fra manuskriptet, som jeg fikk tilbakemelding på. Veldig lærerikt og nyttig! I ettertid har jeg gått inn i manus og rettet opp det jeg var enig i, og det ga inspirasjon til å fortsette med videre arbeid med bokmanuset mitt. Og så flott med nettskrivekurs i disse Korona-tider da, når man ikke bør møte så mange likevel!

Det høres ut som skrivekurset snart har nådd veis ende, får se litt på hva jeg gjør videre da. Jeg har gjort meg noen tanker om det også, men de tankene skal jeg ikke servere akkurat nå. 

Siden det er onsdag før påske, liksom en slags fredag, hadde jeg bestilt varer fra Kolonial, og som jeg fortalte i en tidligere bloggpost har det vært litt trøkk der i det siste. Så varene jeg fikk i dag bestilte jeg for flere uker siden, men jeg var helt klar over at de ikke kom før i dag, altså! Fant ut at det var best å legge inn bestillingen likevel, og heller handle det jeg trengte i mellomtiden i vanlig butikk. Fikk høre noe om utsolgte varer og sånt hos Kolonial og tenkte mitt, om at jeg kanskje måtte en hastetur i butikken likevel før alt stengte.  Men heldigvis fikk jeg alt jeg hadde bestilt, det var bare et par ting på listen min som de ikke hadde, men det fikk jeg vite allerede da jeg bestilte. Null problem, veldig fornøyd!

Dette er jo en spesiell påske for de fleste. Imidlertid betyr min påske  vanligvis en del skriving uansett, og kun korte dagsturer. Ofte har det blitt en tur ut i Oslo by, og spise med deler av familien også, men det får vi jo ikke til i år. Unntaket fra skrivepåske må ha vært i fjor, da jeg var ganske dårlig og hadde nok med det.


I stedet for bytur, blir det et lunsjbesøk hos mamma sammen med søster'n i morgen skjærtorsdag, og et annet familiebesøk noen dager senere. Men vi er forsiktige for tiden med samlinger, så vi er bare 3-4 personer tilstede hver gang, og holder avstand som vi er anbefalt. Det kan være litt utfordrende å huske på det hele tiden, men det går.

Håper du som leser får en flott påske. Hva skal du bruke denne spesielle påsken 2020 til?


Takk for at du følger bloggen min!

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?