fredag 13. november 2020

Handletur og tannlegetime, fredag den 13.

Forrige gang jeg var hos tannlegen var i mai, da samfunnet akkurat hadde åpnet igjen etter nedstengningen. Den gangen føltes det litt skummelt og uvisst med tannlegebesøk, jeg var jo redd for smitte, og usikker på hvor godt de hadde ivaretatt sikkerheten. 

I dag hadde jeg tannlegetime igjen, og smitten er jo over oss fremdeles, så jeg var jo fremdeles litt usikker. Jeg hadde time utpå dagen, så jeg hadde god tid til å ta nødvendig medisin først.

Og jeg så jo fort at tannlegekontoret hadde fått om mulig enda bedre rutiner og utstyr med tanke på smitten nå, enn sist jeg var der. 

I tillegg var jeg jo fullt klar over at det var fredag den 13. i dag. He he. Skummelt! :-)  Men til tross for den skumle datoen, hadde jeg faktisk null hull. Veldig fornøyd med det!

Det var flere andre ting også som var annerledes denne gangen. Jeg har jo ikke bil lenger, så her ble det TT-taxi på meg. Og jeg er jo ikke akkurat så mye på handletur lenger på grunn av smittesituasjonen i samfunnet, så dette ble som en liten førjulstur. 

Interessant å se at folk faktisk er ute og handler for tiden, til tross for tingenes tilstand. Dette var tross tannlegetimen, en hyggelig handletur, og godt å komme seg ut av leiligheten litt, jeg tror jeg trengte det! Riktig god helg!


Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Måtte flire litt ved tanken på at før tok folk seg en førjulstur med danskebåten, men nå går turen til tannlegen istedet ;)

    Ja, jeg var ute og gikk i går, etter 9 dager innestengt på hjemmekontoret, og det var folk overalt. Mye unge som gikk sammen to eller i grupper. Det er litt kjipt å tenke på hvor forgjeves det sannsynligvis er å stenge seg inne, mens andre turer på omtrent som før.

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for svar! He he, det var en artig sammenlikning du hadde i starten av kommentaren din! :-)

    Ja, det er tydelig at folk praktiserer disse reglene veldig forskjellig, og enkelte ikke i det hele tatt, dessverre. Ut i fra sånn som det ser ut, i allefall. Jeg for min del forsøker å begrense sosial aktivitet og kjøpesentre nå.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)