tirsdag 1. november 2022

Avslag, men straks klar med ny versjon.

Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt å si noe om dette altså, men jeg har kommet frem til at jeg skal gjøre det likevel.  

Det er ikke alt ved skribentlivet som er like moro. Da jeg var på Spania-ferie med familie i august, og vi var kommet til siste dagen og var i ferd med å avslutte den flotte sommerferien, tikket det inn en mail jeg hadde ventet på. Det kom da avslag på bokmanuset mitt. Jeg følte at verden falt litt i grus der og da, og ting så litt svart ut.

I månedene som har gått etter det, har jeg arbeidet som en gal med omskriving og redigering her. Til å begynne med følte jeg meg meg ganske sliten og drittlei, til tross for at jeg nettopp hadde vært på veldig flott ferie. Men plutselig fant jeg en litt annen vinkling på boken min, og var samtidig litt full av f... 

Etter det har det bare vært skriving, skriving og skriving her. Tenkte at nå må jeg få ferdig denne versjonen, koste hva det koste vil. Jeg har heldigvis vært veldig inspirert nå, og fornøyd med den nye vinklingen min. 

Men jeg har ikke villet si så mye om dette, før jeg visste om det så ut til å fungere. Da var det liksom bedre å prate om tidligere bloggposter og andre gjøremål. Men nå er jeg heldigvis snart i mål med den nye (og bedre!) versjonen. Jeg må se litt på hvem jeg velger å sende manuset til denne gangen... Kanskje jeg finner en ny vinkling på det også...?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min! 

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

6 kommentarer:

  1. Hei! Så leit å lese at du fikk avslag. Når avslaget først foreligger synes jeg det er inspirerende at du til slutt bestemte deg for å være åpen om avslaget, det er vel knapt noen eksisterende forfattere som ikke har fått avslag enten før eller etter første bok. Å si det rett ut gjør det kanskje bittelitt mer overkommelig,eller hva tror du? Heier på deg og ny vinkling i både dette og fremtidige skriveprosjekter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar! Ja, jeg syntes at når jeg først blogger om manusarbeidet mitt, så må jeg nesten følge opp litt også, og tørre å si noe om avslag. Men jeg måtte noen runder i tenkeboksen først :-)

      Slett
  2. Jeg er så stolt av deg Gro. Både at du startet opp på nytt og at du klarte å finne en ny vinkling på din historie. Det blir veldig spennende å høre videre. Masse lykke til!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, så fint å høre fra deg her inne, og tusen takk for oppmuntrende ord! Det varmer :-)

      Slett
  3. Stå på jente!
    Det er avslag ein veks på. Det kjennes berre ikkje slik når det skjer.
    Ikkje gi deg utan sverdkamp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, så fint å høre fra deg, og selvsagt ekstra stas når det kommer fra ei som kjenner til temaer jeg skriver om fra innsiden! Tusen takk for kommentar!

      Slett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)