torsdag 5. januar 2023

Årlig helsekontroll og blod til forskning.

Som jeg nevnte i forrige blogginnlegg, var jeg til årlig kontroll hos Senter for sjeldne diagnoser på tirsdag. Taxien kom da den skulle. Denne dagen var det imidlertid litt mer enn bare den vanlige  kontrollen som sto på programmet.

Dagen før, ringte en person fra Rikshospitalet til meg og spurte om jeg samtidig med den vanlige kontrollen, også kunne tenke meg å  avgi blodprøve til forskning. De trengte ikke engang stikke meg en ekstra gang, men bare tappe litt ekstra blod.

Jeg svarte at det var helt i orden, og da jeg kom dit måtte jeg skrive under på at jeg ville delta. Jeg fikk også kopi av skrivet på fem sider. 
Samtaler med lege, sykepleier og fysioterapeut gikk også helt fint denne dagen. 

På vei ut av sykehuset traff jeg ei av bløderjentene som jeg kjenner fra Damenes helg, hun var også på kontroll. Men jeg var akkurat da så langt inne i min egen tankeverden at hun måtte snakke til meg for å få meg til å reagere! Og så har det vel litt å si at jeg ser henne ytterst sjelden. Veldig hyggelig å møte henne i allefall!

Jeg må jo si at det i år var tydelige endringer fra fjorårets medisinske kontroll. Den gangen var det masse restriksjoner på grunn av Korona, men når jeg var der nå var disse fjernet. Veldig fint at det går den rette veien.

De siste dagene etter sykehusbesøket mitt, har det vært et veldig snøvær, så det var i grunnen  greit at utfarten min var før dette tok til. Jeg kan ikke si at jeg savner bilen min på sånne snøfylte vinterdager! I går fikk jeg forresten tilkjørt blødermedisin fra sykehusapoteket. Jeg tenkte mitt da vinterstormene raste her, men leveransen min kom frem, den!

Har du slitt med snøen eller helsen de siste dagene?

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min! 

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?