lørdag 10. januar 2015

Oppdatering på antisjokoladeprosjektet mitt...

For en stund siden fortalte jeg at jeg vurderte å prøve meg på et antisjokoladeprosjekt. Vel, eh... Tanken var god den, og jeg prøver hardt og innbitt. Som jeg også fortalte, så kom jeg til å forsøke, men kunne ikke love de helt store resultatene.

Det viktigste for meg er å klare sjokoladefri hverdag på, ja nettopp, hverdagene. Det er det som er målet mitt. Så får resten bli som det blir.

Og min egen kontrakt, den er kun med meg selv. Bare så du vet det. Og jeg synes egentlig jeg har vært flink, for det meste i alle fall. Men her om dagen bommet jeg. Jeg hadde vært til kontroll på Rikshospitalet som jeg fortalte om, og var veldig sliten. MÅTTE bare ha sjokolade. Vel, sånn var det. Men det var kun den dagen. Vi var ikke så langt ute i januar, men sånn var det bare. Jeg kan selvsagt bortforklare og si at sykehus er ensbetydende med unntakstilstand og lovlig fri, men synes vel det er greiere å kalle en spade for en spade. Eller en sjokolade for en sjokolade.

Og vet du hva? For noen dager siden kom kunstnernaboen min innom med en litt forsinket julegave til meg. En stor konfekteske. Hjelp. Så da har jeg fått meg en utfordring; Den esken skal få ligge helt i ro frem til bursdagen min. Det er greit å ha noe å servere den dagen. Det er snakk om flere uker. Jeg håper jeg greier å la den ligge i fred. Dersom jeg får besøk før det kan jeg ta den da, men ikke åpne når jeg er alene. Punktum. Viljestyrke? Kanskje. Jeg lover å komme tilbake til saken...


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?