torsdag 7. april 2016

Tung bokpakke - rullestol fungerte som trillebår!

Henting av bokpakke på postkontoret.
Godt jeg har bil igjen, nå som pakken
skulle hentes!
Kjære leser! I formiddag hadde jeg frisørtime, og da jeg kom hjem hadde jeg fått hentelapp i posten - på bokpakken fra forlaget Cappelen Damm, som jeg har ventet så veldig på!

Det var med andre ord bare å starte opp bilen igjen, etter en liten tur hjemom. Bilen er fornøyd for tiden, forresten. Det skulle jo bare mangle, den fikk jo sommerskoene på i går, som antydet, og nytt batteri i forrige uke. Nok om det.

Jeg kjørte bort til postkontoret, handlet, gikk ut i bilen med varene før jeg gikk tilbake inn på posten og hentet pakken. Den var ganske tung, disse bøkene er ganske store skjønner du, og det var jo tross alt ti bøker som skulle komme, på en gang. Du ser pakken på bildet, den ser ikke spesielt tung ut her, men den er det. Etter mye om og men fikk jeg da pakken med meg ut i bilen.



Her gjelder det å se løsninger
- dette fungerte utmerket!
Da jeg kom hjem gikk jeg opp med matvarene, og på veien ned til bilen igjen tok jeg med meg rullestolen, og fikk fraktet med meg pakken opp på den (Tips: Rullestol fungerer bra som trillebår!). Litt styr ja, men en god løsning. Jeg hadde ikke forventet at den store pakken kom allerede i dag når den ble sendt i går, men det var jo kjempeflott, da! Ingen ting er bedre enn å bli positivt overrasket!

På vei inn med pakken i rullestolen traff jeg en nabo, tenker hun lurte veldig, hehe. Jeg sa jeg hadde hentet pakke på posten og at dette var den løsningen som fungerte best når det gjelder å få med seg pakken opp i leiligheten. Godt jeg har heis, og at den til og med virket, tenker jeg i ettertid!

Jeg vet jeg kunne valgt å ta bøkene ut av esken og tatt med meg noen om gangen altså, men jeg tenkte at rullestolen ville gå like greit, og så slapp jeg å gå to ganger.


Du ville kanskje høre litt om innholdet i pakken også, du? Tenkte å ta det her, men fant ut underveis i blogginnlegget at jeg deler opp denne saken siden dette på en måte er to litt forskjellige temaer, og henteekspedisjonen var en sak i seg selv, så fortsettelsen kommer i neste innlegg her på bloggen i morgen!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?