torsdag 14. november 2013

Resultat av skriveøvelse: "Haren og reven i den store skogen."

Vi har skriveøvelse til musikk på skrivekurset jeg går på. Musikken gjør at jeg ser for meg en rev og en hare i skog/lyng. Tenker mest av alt på det nære vennskapet mellom en rev og en hare som jeg lagde et bokmanus om en gang for lenge siden. Jeg ser dem for meg som eventyrfigurer, som hopper rett ut av manus! Boken ble aldri ferdig. En skal aldri si aldri, sier de som har greie på det, men likevel… Jeg tror jeg ga den opp etter at de som leste visst ikke hadde helt sansen. Men det drepte ikke fantasien min!


En gang mange år senere fant jeg helt tilfeldig en pakke servietter i en butikk (Tror det var en gavebutikk), og DER var den haren fra fantasiverdenen min i manuskriptet!  Akkurat sånn som jeg hadde sett henne for meg, var hun avbildet på serviettene. Jeg kjøpte to pakker servietter, hvis det ikke var tre. Jeg ser for meg treet der fuglefamilien bor, stedet der reven bor med sin familie. Den største av de store oransje revene, jeg ser alt sammen i skarpe sommergrønne skogsfarger.  Det hele er utrolig virkelig fremdeles etter over tjue år i skrivebordsskuffen!



 Plutselig slutter musikken. Tilbake til virkeligheten. Når jeg kommer hjem skal jeg se litt på det manuset, hvis jeg finner det.


(Skriveøvelse fra skrivekurs på Litteraturhuset i Oslo, 11. november 2013, denne er noe redigert i ettertid.)

Les også gjerne utdrag fra barnebokmanuset som er tidligere publisert

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)