lørdag 7. mars 2015

Kryssordvinner - det fikk meg i bedre humør!

Kjære leser!

Som jeg har vært inne på tidligere, var det vanskelig for meg å akseptere blødersykdommen da jeg var barn og ungdom, ja faktisk enda lenger enn det også. Det å lokke meg til å være med når det var årlig kontroll på "Institutt for blødere" var ingen enkel sak for mine foreldre, ei heller å få meg til å skjønne at blødermedisin var til for å hjelpe meg.

Men å ha fritidsaktiviteter var jeg ganske god på, og faktisk leste jeg bladet Blødernytt utgitt av Foreningen for blødere i Norge, og jeg prøvde meg gjerne også på diverse kryssord eller andre konkurranser for barn og ungdom  i bladet. Dersom jeg ikke glemte det i farten, sendte jeg inn til premierte konkurranser også, og en gang kom dette resultatet;


Kryssordvinner i Blødernytt!
Artig å bli kryssordvinner!


Jeg har ikke redigert bildet her altså, men du skjønner tegninga. Jeg slettet et navn og adresse som sto under, men ellers... Det var kassetter som var det helt store og som var premien her, tydeligvis, og jeg husker at det sto oppgitt valgfri kassett som premie inne i bladet. Men det var jo like greit at de gjorde det sånn at man handlet selv, ja. Jeg husker at jeg kjøpte kassetten også, men ikke hvilken det var. Lenge siden dette, jeg kan ha vært ca. fjorten år, tror jeg.

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?