torsdag 20. august 2015

Rampestreker på sykehuset!

Utdrag fra dagboken til Gro Jeanette Nilsen.
Utdrag fra dagboken min.
(Foto: Privat.)
Kjære leser!

Håper at du har det bra i det flotte sommerværet vi har for tiden!

Et av de populære innleggene på bloggen min, er innlegget om dagboken min fra oppveksten. Hm... Veldig hyggelig, det da!

Men da kan jeg jo bare fortsette, og legge ut et oppfølgingsinnlegg, også det med dagboken som tema. Denne gangen blir det et lite avsnittsutdrag fra dagboken, om ting som er relevant i forhold til egen sykdomsproblematikk fra barndommen, som sykehusbarn på det gamle Rikshospitalet.  Og nei, det er ikke alltid like kjedelig og trist på sykehus!
"Jeg husker veldig godt at romvenninnen min og jeg hadde det veldig morsomt sammen. Vi var vel på oppadgående og snart på tur hjem begge to, og da har man vel lov til å ha det litt moro?

Det var kanskje litt på kanten av oss to jentene å bryte regler om leggetid og spise godteri etter tannpuss på sykehuset? Eller har man lov til å ha det litt gøy hvis man orker, når man er barn og må være på sykehus og faktisk er så heldig å få en romvenninne som man akkurat har blitt kjent med?"

Det er mulig du har oppdaget det allerede, men en av novellene mine som ble utgitt i juleantologien Desember, var inspirert av det å tilbringe helt spesielle dager på sykehuset. Det var novellen En annen jul, som jeg tidligere har fortalt om på bloggen. Jeg har skrevet flere historier også som har inspirasjon fra sykehusmiljø.

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg, se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?