fredag 8. desember 2017

DAB og medisiner.

Hei igjen!

Tirsdag hadde jeg middagsbesøk av faren min. Han skulle hjelpe meg å få koplet til adapteren som ble kjøpt for å få oppgradert den gamle radioen min til DAB. Jeg kunne sikkert ha kjøpt meg en ny radio (eller eventuelt ønsket meg en ny til jul), men den radioen jeg hadde fra før var også utstyrt med både CD-spiller og til og med kasettspiller.

Så jeg tenkte jeg skulle forsøke å holde på den radioen jeg hadde, og heller oppgradere. Med flere hyllemetere CD-er og kassetter, må det nesten bli sånn. På 2. forsøket fungerte det endelig, så nå er alt i orden. Og jo da, jeg serverte fisk denne gangen også, kjøpt av fiskebilen. Det er jo sunt å spise fisk, ikke sant?

Onsdag var det medisinlevering hjemme hos meg. Greit nok, jeg kjenner jo rutinene til sykehusapoteket og budbilene, og jeg blir jo gående og vente, men denne gangen kom de heldig vis klokken elleve, så det var ikke så ille. Ofte har jeg jo ventet hele dagen. Men jeg kan aldri vite når de kommer, så jeg var jo oppe fra klokken 08.00.


I dag som er fredag skulle jeg ha kaffebesøk av ei venninne, men i natt måtte jeg opp og sette sprøyte i halv firetiden, for jeg var slett ikke bra. Det er sånt som skjer innimellom, jeg fortalte også om en slik episode i blogginnlegget Blødermedisinering midt på natten. Denne gangen hadde problemer med flere ting i forbindelse med blødersykdommen, blant annet har jeg hatt en indre blødning i en tommel som ikke ville gi seg, og som jeg til slutt bare måtte se å få gjort noe med. Det ble ganske bra etter det, og i dag kunne jeg konsentrere meg om besøket mitt. Jeg vil komme tilbake til det i et eget blogginnlegg.

Det er litt utfordrende med blødninger som stjeler nattesøvnen. Man må jo bare agere, det blir sjelden noen god søvn om jeg forsøker å skyve medisineringen i morgen hvis jeg virkelig trenger den.

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)