tirsdag 26. juni 2018

Jeg får vel tro det går fremover med foten...

I går var den første dagen jeg stort sett greide meg uten rullestol. Men jeg måtte ha krykker, og helst andre hjelpemidler også. Det går uansett fremover, tenkte jeg.

Jeg har blant annet fått inn et trillebord fra boden som kan brukes når jeg skal frakte ting fra kjøkken til stue - og tilbake igjen. Er man avhengig av to krykker, selv om det kun er for en periode, er det umulig å bære ting i tillegg. Om det ikke kan tas i veske eller ryggsekk, da! Det er mest mat og kaffekopper som blir vanskelig.

Selv om jeg i perioder ser ut til å komme meg opp fra rullestolen inne, så gjelder ikke det samme ute. Det er alt for tidlig for meg å gå ut, jeg har ambisjoner om å prøve meg ned til postkassa en dag, men butikken må jeg vente med. Og det svinger litt frem og tilbake, noen ganger føler jeg meg bedre, andre ganger er det et eller flere skritt tilbake igjen. 

Jeg har forresten fått medisiner levert på døra i dag fra sykehusapoteket, så nå har jeg en stund utover sommeren.

Jeg skulle selvsagt ikke skrevet at jeg var blitt bedre, for i dag er jeg tilbake i rullestolen igjen og har hatt veldig vondt i benet. Det kan ikke belastes i det hele tatt, kanskje jeg var for ivrig i går? I kveld har jeg måttet ta dobbel dose blødermedisin, hadde håpet at jeg kunne vente med noe til i morgen, men det gikk ikke med de smertene der.


Gro Jeanette skimter håp i lyset der fremme, men det er langt fram...
Jeg skimter håp i lyset der fremme,
men det er langt fram...
Ja ja, dette får bli et kort innlegg, så høres vi vel snart igjen. Håper å være på bena snart... Nå i kveld tok jeg dette bildet av det flotte lyset bak trærne utenfor. Jeg følte det var litt meg akkurat nå; Jeg skimter håp i lyset der fremme bak trærne, men det er langt fram... Selv om jeg håper at jeg ser enden på dette ganske snart.

PS: Så du forresten nostalgi-innlegget mitt om Barnetimen?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)