tirsdag 18. september 2018

Minne om en hyggelig respons på artikkel.

Takkebrev fra Fadderbarnas Framtid  (FAF), 1997.
Takkebrev fra
Fadderbarnas Framtid 
(FAF), 1997.
Tenkte jeg ville mimre litt over en tilbakemelding jeg fikk på et skriveprosjekt fra lang tid tilbake. Året er 1997, og jeg er den gangen i en fase av livet der jeg akkurat har innsett at jeg må omskolere meg fra førskolelæreryrket, fordi det ble alt for tøft for meg. Det ble rett og slett for mye gåing og fysisk arbeide i barnehagen, tatt blødersykdommen min i betraktning.

Spesielt mine ankelledd var blitt helt ødelagte, med det utfallet at jeg nettopp hadde lagt en ankeloperasjon bak meg. Det tok mange måneder før jeg greide å finne noe annet og omstille meg.
Men skrivingen var intakt! Jeg var på den tiden fjernadoptivfadder for ei jente i India, som var seks år gammel da jeg kom i kontakt med henne, gjennom fjernadoptivforeningen Fadderbarnas Framtid (FAF). Det var venninne Sarita som hadde vervet meg inn i organisasjonen i 1993. Jeg var da 23 år gammel og jobbet som sagt som førskolelærer. Jeg fikk stadig oppdateringer om jenta i over ti år.

Det jeg tenkte jeg skulle vise dere, er et takkebrev jeg fikk fra Fadderbarnas Framtid (FAF), etter at jeg hadde sendt dem en artikkel til medlemsbladet. Det å få så positiv respons på et skriveprosjekt betydde mye for meg den gangen, ettersom ting rundt arbeidslivet som sagt var ganske opprivende akkurat da.


Jeg har artikkelen ennå, men jeg kan ikke legge den ut på bloggen, ettersom den inneholder noe personlig informasjon om fadderbarnet mitt. Og nå er jo dette så lenge siden også. Nå i ettertid tenker jeg at den artikkelen kunne vært bearbeidet enda mer, men sånn er det lett å tenke. Men det var hyggelig at FAF var fornøyd! Sammen med det flotte og inspirerende brevet, fikk jeg et håndmalt maleri fra India. Jeg legger ut brevet over her, men har fjernet navnet til redaktøren som ble nevnt, samt etternavnet til avsenderen. På bildet under ser du den håndmalte gaven fra India.

Jeg syntes bildet var så flott, så jeg rammet det inn og hang det på veggen. Under har jeg satt på en bildetekst, men fordi bildet ble forminsket her på bloggen, kan jeg fortelle deg hva som står under bildet; "Gave fra Fadderbarnas Framtid, for innlegg i medlemsavis, 1997." Jeg ser i ettertid at beskrivelsen min er litt vag, ettersom det var mer en artikkel enn et innlegg, noe brevet også dokumenterer. Beklager også litt dårlig bildebehandling i dette blogginnlegget, jeg måtte fotografere i stedet for å skanne, og da blir det ikke alltid like vellykket, men det får gå, foreløpig.

Jeg fikk forresten praksisplass på FAF sitt kontor i forbindelse med skolegang noen år senere, da jeg skulle omskoleres fra førskolelæreryrket og trekkes enda lenger inn i dataverdenen enn jeg var fra før :-) Praksisplass hos Fadderbarnas Framtid var midt i blinken, og fungerte utmerket! Jeg ble godt kjent med de som jobbet der, - og for noen koselige mennesker! Det fantes ingen tvil om at de elsket jobben sin, og at de hadde et godt arbeidsmiljø seg i mellom.

Dette med artikkelen om fjernadoptivbarnet mitt og den fine tilbakemeldingen fra fadderkontoret er faktisk tjue år siden, men jeg blir fremdeles glad av å tenke på dette minnet :-)




Håndmalt gave fra FAF og India.
Håndmalt gave fra FAF og India.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg gjerne bloggen!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Det var et godt minne og en fin historie. Fadderbarn kan være livsforandrende, og igjen forteller du oss et glimt av din egen fortelling. Takk og god lørdag :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar, Susanne! Koselig at du likte det! Ja, dette var en flott og lærerik erfaring, som jeg er glad for å ha fått med meg! :-) Fortsatt fin lørdag til deg også!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)