fredag 17. april 2020

Årets bløderdag forløp bedre enn i fjor!

I dag er det verdens hemofilidag, også kalt blødernes dag. Selvsagt må vi også ha vår egen dag! Jeg har nevnt denne dagen på bloggen flere ganger før også de siste årene. Men virkelig blødernes dag tatt på kornet, fortalte jeg om i opplevelsen min fra blødernes dag i fjor; Feiret blødernes dag med hodeblødning.

Heldigvis har jeg ikke hatt sånne blødningsutfordringer på årets bløderdag! I dag har jeg brukt tiden til litt andre ting, blant annet fikk jeg endelig vært på dekkskifte med hc-bilen min. Det ble jo litt utsatt på grunn av korona-utfordringene i år. Og av samme grunn ble det gjennomført litt annerledes i år. Jeg måtte denne gangen selv kjøre bilen oppå rampen, og tenkte at det var litt spennende, men det gikk greit. Noen utfordringer skal man jo ha! Og det var jo egentlig greit at ingen andre skulle inn i bilen min, når smitteutfordringene med Korona er som de er.

Men tilbake til blødernes dag, så må jeg selvsagt minne om at min veldig personlige hestehistorie der jeg forteller mye om sykdommen min, kom som lydbok i februar. Så vil du høre mer om å leve med blødersykdommen i forhold til ferie og fritidsaktiviteter, finner du det der.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min! 

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Så fint at også bilverkstedet tilrettelegger. Jammen bra at du greide å stoppe bilden der du skulle oppå rampen og ikke ga full gass, hehe.
    Men seriøst, er blødere i risikogruppen sånn at du må ta ekstra hensyn nå?

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for kommentar! Ja, jeg besto den rampe-testen, både bilen og jeg er like hele, he he.

    Av den informasjonen jeg har fått, tilhører jeg egentlig ikke en risikogruppe når det gjelder korona på grunn av blødersykdommen, det er mange sykdomsgrupper som er mer utsatt enn blødere. Men jeg er selvsagt litt ekstra på vakt, for ingen vet vel alt helt sikkert, og det er i hvertfall viktig å ta forhåndsregler som alle andre.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget?