onsdag 15. september 2021

Snart ferdig med ny redigeringsrunde.

Det har som jeg sa blitt en del smårettinger i bokmanuskriptet den siste tiden. Jeg har også oppdaget en feil som jeg ikke egentlig var klar over at var en feil. 

Det dreier seg om en måte å gjøre en ting på, som det kunne vært like greit å droppe. Det er nok ikke en kjempefeil, men greit å se litt nærmere på det. Det positive er at nå som jeg vet om den, er den enkel å endre på, og dette er jeg godt i gang med. 

Det er nok spesielt i et manus som mitt at denne feilen blir tydeligere enn i andre manus. Jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på å forklare det, uten å rote meg helt bort.

Noen rettelser i diverse eldre blogginnlegg har det som tidligere fortalt også blitt, i en tid hvor produksjon av nye blogginnlegg har gått litt tregt, av forskjellige grunner. Jeg har nok hatt fokuset mer på manus enn på blogging de siste dagene.

Som jeg var inne på i blogginnlegget Bråstopp og ordmangel, har jeg arbeidet litt med å oppdatere oversikten over hvilke (-t) forlag det kan være aktuelt å sende bokmanuskriptet mitt til. Ingen lettvint jobb å finne det eller de beste. Jeg arbeider fremdeles med den saken. 

Kanskje du som leser har synspunkter når det gjelder hvilke (-t) forlag det er fornuftig å velge? Jeg vet det har mye med sjanger og skrivemåte å gjøre altså, men kanskje du kjenner til forlag som jeg ikke kjenner?


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min! 

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?