tirsdag 16. juni 2026

Koselig hyttetur i helgen.

Gro Jeanette utenfor hytta. (Foto: Privat.)
Gro Jeanette utenfor hytta.
(Foto: Privat.)
Jeg begynte på denne bloggposten da jeg var på hyttetur med familien i helgen, men rakk ikke å fullføre akkurat da. Så da tar jeg det hjemmefra nå etterpå. 

Jeg har vært på denne hytta på Tindefjell en gang før, i 2021. Det var veldig hyggelig å være tilbake! Vi fikk ikke tildelt det fine været vi ønsket oss denne gangen, men da var det jo bare å kose seg inne. Naturen utenfor trenger jo vann for at det skal bli grønt og fint! 

torsdag 11. juni 2026

Midlertidig svar mottatt for lengst

Som jeg svarte til de av dere som kommenterte bloggposten Ventetiden er litt slitsom, velger jeg nå å gjengi svarbrevet med bekreftelsen på mottatt bokmanuskript, som jeg mottok fra forlaget for over et halvt år siden. Jeg har fjernet enkelte detaljer i brevet;

lørdag 30. mai 2026

Jordbærtyv og skravlekaffe.

I forrige blogginnlegg snakket jeg om at ventetiden er litt slitsom når det gjelder å vente på svar fra forlaget. Og det mener jeg virkelig. Men det er jo viktig å greie å gjøre litt annet også, tenke på helt andre ting. Forlaget er vel ikke alt her i verden. Eller?

tirsdag 26. mai 2026

Ventetiden er litt slitsom...

Jeg har enda ikke hørt noe mer fra forlaget om bokmanuset mitt, annet enn det oppløftende brevet for over et halvt år siden, der de sa at manuskriptet ville bli lest, men at de ikke kunne gi meg en konkret behandlingstid. Jeg føler at jeg har gjort alt som står i min makt for å forsøke å spørre forsiktig hvordan det går. Jeg orker snart ikke å vente lenger!

tirsdag 19. mai 2026

Nytt og spiselig sommerprosjekt!

Jordbærplanten er en flott, sommerlig overraskelse! (Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Jordbærplanten er en flott, sommerlig overraskelse!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)

Flere somrer har jeg fortalt her på bloggen at jeg har hatt tomatplante. Nå har jeg avansert litt og fått meg noe annet.

For en liten stund siden fikk jeg en gave fra familie; En stor jordbærplante! Dette glir vel lett inn i helsetemaet mitt her på bloggen, bare for å ha kategorisert det litt.

mandag 18. mai 2026

Fant gammelt hestedikt i Pusur-dagbok:-)

Jeg er innimellom på jakt etter tekster jeg tidligere har skrevet. I en gammel Pusur-dagbok fra 1987/88 fant jeg originalen til et gammelt ridedikt jeg skrev etter min aller første rideferie på tidligere omtalte Hemsedal Hestesenter.

onsdag 13. mai 2026

Hvordan går det med manuskriptet mitt, sånn egentlig?

Det viktigste jeg har gjort i det siste er kanskje å sende inn medisinrapportering til Rikshospitalet, og fornyet medisinbeholdningen. Ellers så må jeg jo si at jeg også har noen spørsmål til forlaget som jeg gjerne skulle hatt svar på. Det viktigste spørsmålet er kanskje "Hvordan går det med manuskriptet mitt, sånn egentlig?"

søndag 10. mai 2026

Vil du følge bloggen min?

Leser du bloggen min innimellom?

Noen ganger får jeg spørsmål om hvordan man kan bli en følger av den virkelige bloggen, ikke bare på Facebook og X. Jeg ser av statistikken at bloggen min er mye besøkt, men de færreste registrerer seg som en følger. Men kanskje de ikke vet hvordan de kan gjøre det?

Helt ærlig, jeg trenger litt moralsk støtte i skrivingen. Det hjelper ikke så mye at jeg har massevis av anonyme lesere. Jeg trenger også noen følgere som er litt synlige på følgelisten. Dette er kanskje ikke noe for alle. Men kanskje for noen av dere? Og om du ikke selv får det til, så kanskje du kjenner noen som er helt rå på internett? Send eventuelt et spørsmål hit, så skal jeg prøve å hjelpe.
Det hadde selvsagt vært utrolig hyggelig om du ville bli en synlig følger, og dermed støtte meg i skrivingen og bloggingen min. Da får du fort en høy stjerne hos meg! 

Sånn gjør du:

søndag 3. mai 2026

Fin og nostalgisk tur til Vollen.

Hyggelig med lunsj i Vollen! (Foto: Privat.)
Alltid hyggelig med lunsj i Vollen! (Foto: Privat.)
Så hyggelig at du titter innom bloggen min!

Jeg fikk et spørsmål fra faren min for noen dager siden, om jeg kunne tenke meg å være med på en tur ut til gamle trakter i Vollen og Bjerkås og titte litt, og ta en kopp kaffe i Vollen? Var jeg bra nok i ryggen til det?

torsdag 23. april 2026

Disse merkedagene må jeg jo nevne!

Jeg ser at jeg de siste dagene skulle ha nevnt et par merkedager. Selv om de nå har passert, kan jeg jo fremdeles skrive om dem! 

søndag 19. april 2026

Mye på en gang den siste uken.

Det er en uke siden jeg kom hjem fra årets Damenes helg med bløderforeningen, som jeg skrev om i blogginnlegget Glad for at jeg greide å delta i år!. Jeg synes det har vært litt mye den siste tiden, og det har nok mye å si at jeg fremdeles sliter litt med ryggvondt. Jeg trodde jo at jeg måtte avlyse min deltakelse på Damenes i år, men heldigvis greide jeg å være med. Men det var mye annet også på den tiden. 

tirsdag 14. april 2026

Glad for at jeg greide å delta i år!

Søndag kom jeg hjem fra årets flotte "Damenes helg" med Foreningen for blødere i Norge, på Thon Hotell Arena på Lillestrøm. Som vanlig var det flust med felleskap, spennende foredrag og nydelig mat. En tur i bassenget fikk jeg også klemt innimellom det tette programmet.

torsdag 2. april 2026

Frisk nok til påskelunsj!

Jo da, det går endelig fremover med helsen, som jeg begynte å fortelle om sist. Nå er det blitt påske, og i dag, skjærtorsdag, har jeg vært i veldig hyggelig påskelunsj hos søsteren min sin familie i Vestby. Veldig glad for at jeg greide det i dag, ettersom jeg ikke greide å delta på forrige familielag!

onsdag 25. mars 2026

Tror det går litt fremover med helsen.

Påskeblomst fra
familien!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)

Jeg har endelig kommet litt mer tilbake til meg selv igjen, selv om jeg har noe vondt enda. Jeg greide ikke å dra på familiebesøk i går som jeg snakket om. Jeg klarte ikke helt tanken på å gå i blokktrapper eller være veldig sosial. I stedet kom noen fra familien innom meg da de var på vei dit. De hadde med seg en hyggelig påskelilje til meg, som du ser av bildet:-) 

onsdag 18. mars 2026

To sykehusbesøk på en halv uke!

Er det virkelig bare litt over en uke siden jeg skrev om kjøkkenfornyelse og begynnende ryggsmerter? Det kjennes lenger. Siden den gang har jeg faktisk vært til undersøkelse på Rikshospitalet to ganger, og i tillegg hatt telefonsamtale med en lege.

tirsdag 10. mars 2026

Kjøkkenfornyelse og store ryggsmerter, men ikke sykehus i dag!

Oppussing pågår! (Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Oppussing pågår!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
En gave jeg fikk til min bursdag for en stund siden, var at et  familiemedlem skulle pusse opp en kjøkkenvegg for meg. Dermed har det blitt litt andre ting enn skriving de siste dagene det har holdt på. I tillegg har jeg vært ganske dårlig. Jeg kommer tilbake til det.

mandag 2. mars 2026

Lite skriving i uken som gikk.

Helt ærlig, det har vært litt lite skriving den siste tiden. Det har blitt noen notater om ting jeg kan eller bør oppdatere manus med. Og jeg er jo fremdeles i ventemodus. 

søndag 22. februar 2026

Februarsol.

Hyggelig med litt sol! (Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Hyggelig med litt sol!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Lørdag var jeg på besøk hos moren min i Bærum sammen med tanten min. Det var faktisk så fint vær at vi kunne fotografere ute på verandaen i solen!

Dette bildet av oss ble imidlertid ganske dårlig, men når jeg klippet det til litt så ble det i allefall et bilde av den sterke solen! Rene påskesolen, faktisk! Det var jo hyggelig, etter en lang vinter! Nå er vel ikke vinteren over riktig ennå, men det var fint likevel!

mandag 16. februar 2026

Her er oppskriften på ostekaken.

Jeg fikk en gang et spørsmål om jeg kunne legge oppskriften jeg bruker når jeg baker ostekake ut her på bloggen. Jeg har visst helt glemt dette, men skal legge den ut nå. Den er ikke selvkomponert, jeg har brukt en eksisterende oppskrift, selv om jeg altså baker kaken selv. Og dette er jo en avstikker fra de vanlige bloggtemaene mine skribentliv og helse, men det får gå.

Festlige februar - årets versjon.

Tulipaner fra gjestene mine. (Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Tulipaner fra gjestene mine.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Tilbake på bloggen, etter noen dager med forberedelser og festlighet. Det ble bursdagsfeiring i år også, til tross for en del sykdom i familien den siste tiden.