lørdag 18. mai 2019

Spørsmål om hvordan følge bloggen.

Etter flott 17.mai-feiring tradisjonen tro, med fullt hus hos min tante i går, skal jeg nå forsøke å komme tilbake med mer konkret bloggtema.

Jeg fikk nylig et spørsmål på mail om hvordan man egentlig kan følge selve bloggen min, uten å bare klikke seg tilfeldig innom, og søke etter den hver gang. Dette er noe jeg som blogger nesten ikke tenker over en gang at noen lurer på lenger fordi jeg er så vant til fremgangsmåten, men jeg kan gjerne ta en reprise på det.


Klikk deg inn på den bloggen du vil følge. For eksempel min :-) Gå til startsiden til den aktuelle bloggen, for de fleste blogger betyr det at du klikker på headingen eller bloggikonet øverst. Kopier så nettadressen til bloggen fra nettleseren, og legg den til på følgelisten for din egen blogg, om du har det. 


Man kan selvsagt også følge bloggeren i sosiale medier og dermed bare indirekte være en følger av selve bloggen. For eksempel har jeg en Forfatterside på Facebook, men det er ikke alle blogginnleggene som legges der, ettersom ikke alle blogginnleggene handler direkte om skribentliv. På Twitter-profilen min derimot, legges nesten alle blogginnleggene. Unntaket er de blogginnleggene som jeg er litt usikker på om jeg vil dele så voldsomt, hvis de for eksempel er litt personlige. Jeg anbefaler derfor heller å følge selve bloggen, det får du nok mest igjen for. På Twitter må du forresten spørre om å få følge meg, ettersom jeg lukket den offentlige profilen litt for en periode.

Og ja, du er selvsagt hjertelig velkommen til å følge bloggen eller sosiale medier selv om du ikke har fått en personlig invitasjon! :-) Jeg skrev litt om dette temaet for lenge siden også, da bloggen var ganske ny. Men det kommer innimellom spørsmål om det, derfor er det kanskje greit å si noe om det igjen. Ta en titt på Spørsmål om sosiale medier, følger og venner og sånt eller her; Slik kan også ikke-bloggere kommentere bloggposter. Noe av dette er litt gammelt, men jeg lenker tilbake til det likevel. Føler at dette er et litt oppbrukt tema, men siden noen fremdeles spør, så...

Bare spør igjen, om det er noe mer som er uklart! :-)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min! 

-------------------------------------------------------------------------------------------- 
Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?