torsdag 22. februar 2018

Små utdrag fra ungdomstid i selvbiografi.

"Det har skjedd ubehagelig mye negativt i det siste, både på skolen og rundt sykdommen min. Det fins grenser for hvor mye et menneske skal måtte tåle, gjør det ikke det, da? Å fokusere på lekser synes meningsløst, jeg søker trøst hos dyrene jeg til stadighet har rundt meg."

Jo da, jeg er tilbake i skrive-og redigeringsmodus igjen. Sitatet er hentet rett fra bokmanuskriptet om oppveksten min. Jeg er ca. 14-15 år gammel i dette utdraget. Jeg har tatt med noen manusutdrag her på bloggen tidligere også, men jeg forsøker å ikke gjøre for mye av det. Men greit, du skal få høre et til;


"Sykdom og gymtimer er som sagt uforenelige kontraster, som gjør sitt til at jeg føler meg enda mer mislykket. Kanskje er det nettopp derfor det blir en sånn opptur at jeg greier å hevde meg litt med stiloppgaver og særemner. Men for all del; Skoleelever som stort sett sitter i klasserommet og pugger, trenger å røre på seg, jeg mener ikke noe annet. Jeg synes bare at det må kunne være mulig å se an situasjoner når man har med sykdom å gjøre, og ikke alltid være opptatt av at det må være gips og krykker inne i bildet."

Det siste sitatet er hentet fra videregående skole, men var et gjennomgående tema opp igjennom hele skoletiden. Noen gymlærere var nok mer forståelsesfulle enn andre, men vanskelig var det likevel. Og ikke minst ovenfor resten av klassen, som selvsagt ikke forsto problemet, men akkurat det er jo ikke noe rart.

Det gjorde forresten godt å endelig lese seg inn i manus og begynne å redigere litt igjen. Jeg nevnte jo i et tidligere blogginnlegg at jeg håpet å komme litt lenger i prosessen snart. Innimellom krever det mye selvdisiplin og konsentrasjon og er en smule utfordrende, spesielt hvis jeg har vært borte fra manuskriptet en liten stund. Og til deg som lurer; Jeg har selvsagt sikret meg dokumentasjon på at sitatene er mine.

Ok, det var det du fikk høre fra skrivingen min i dag. Riktig god fredag og helg!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)